ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رسول خضری:

سرانه سلامت بهداشت و درمان کشور یک دهم کشورهای همجوار است

شهروندان:
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید حوزه سلامت را در اولویت اول تا چهارم قرار دهد و اعتبارات بهتری را برای این بخش در نظر گیرد، گفت: پیشگیری و درمان در حوزه سلامت بسیار هزینه‌بر است که رفع معضلات آن نیاز به اعتباری کلان دارد.

رسول خضری درگفت وگو با خانه ملت،‌ در تشریح جزئیات نشست امروز سه‌شنبه ( ۵ آذر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حسن قاضی‌زاده هاشمی که در محل وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی برگزار شد،‌ افزود: معضلات و مشکلات بودجه سلامت از مهمترین محورهایی است که بررسی شد و نقطه‌نظرات نمایندگان و مسولان وزارت بهداشت مورد استماع قرار گرفت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: واقعیت آن است که بودجه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با سال گذشته تفاوتی نداشته و همین امر باعث شده هیچ تحولی در این حوزه ایجاد نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه پیشگیری و درمان در حوزه سلامت بسیار هزینه‌بر است،‌ تصریح کرد: ایجاد منابع جدید برای تزریق بودجه به بخش بهداشت و درمان از موضوعاتی بود که مورد توافق مسئولان بهداشت و درمان و اعضای کمیسیون واقع شد.

خضری، یادآور شد: به طور حتم باید منابع بودجه به درستی دیده شود و دولت باید بهترین لایحه را ارایه کند زیرا مجلس و کمیسیون تلفیق در نهایت می‌تواند تا ۵ درصد بودجه را تغییر دهد و اصل بودجه دست دولت است به گونه‌ای که باید حوزه سلامت را در اولویت اول تا چهارم قرار دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه سرانه سلامت، بهداشت و درمان در کشور یک دهم کشورهای همجوار است، گفت: متاسفانه سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد هم نمی‌رسد در حالی که این مهم بایدحداقل به ۱۰ درصد برسد تا بتوان در حوزه سلامت تحولی را ایجاد کرد.