ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آشنایی با ۵ نمونه مسئولیت اجتماعی شرکتی در استرالیا

شهروندان:
مطلب زیر به نوع مشارکت شرکت معدنی WMC با موسسه‌ه­ای تحقیقاتی در استرالیا اشاره دارد. شرکت WMC در رابطه با حفاری و استخراج سنگ­های معدنی فعالیت می‌کند.

 شرکت معدنیمشارکت شرکت معدنی WMC با موسسه­ای تحقیقاتی در استرالیا

شرکت WMC که در رابطه با حفاری و استخراج سنگ­های معدنی فعالیت دارد در برنامه ­ای مشارکتی برای بررسی اثرات زندگی­های بومی، توریسم و فعالیت­های معدنی اطراف یکی از دریاچه­ های مهم جنوب استرالیا از نظر فرهنگی و جغرافیایی با یک موسسه تحقیقاتی در این زمینه همکاری داشت.

طرح همکاری صنایع KIC و مدارس دبیرستانی در قالب کارآموزی

مجموعه صنایع KIC در غرب استرالیا به منظور آشنایی بیشتر دانش­ آموزان دبیرستانی با محیط کاری و توسعه مهارت­های فنی آن­ها در برنامه­ای مشترک اقدام به اجرای طرحی کارآموزی برای آن­ها نمود. این برنامه مشترک در راستای ارتباط بیشتر دو بخش آموزش و بازار کار در طولانی مدت تعریف شده بود.

همکاری داوطلبانه کارمندان شرکت Ernst & Young در موسسات خیریه

شرکت Ernst & Young در فاز اول طرح مسئولیت­پذیری شرکتی خود اقدام به شناسایی ۱۰۰ موسسه خیریه فعال نمود. این شرکت پس از فرایند بررسی شش ماهه در نهایت موفق شد بیش از ۱۵۰ کارمند خود را در شش خیریه­ای که تناسب بیشتری با توانایی­های کارمندان داشتند درگیر کند. فعالیت­هایی چون رنگ­ آمیزی دیوارها، کمک به افراد مسن، زینت­آرایی مراسم کریسمس، بازسازی صندلی­ها و اتاقک­ها و جمع­آوری پول بخشی از این همکاری­ها را تشکیل می­داد. در نهایت این برنامه منجر به آن شد که سایر شرکت­ها در غرب و کل استرالیا متمایل به گنجاندن طرح­هایی مشابه در آیین ­نامه­ های سازمان خود شوند.

تعریف روز مردم در شرکت Lend Lease

شرکت Lend Lease از سال ۱۹۹۶ با تعریف روز مشخصی در سال برای کارمندان خود آن­ها را تشویق به شرکت در پروژه ­های عام ­المنفعه می­کند. شعار این روز با مضمون اینکه شما می­توانید حس متفاوتی را تجریه کنید تنظیم شده است و تا کنون ۷۰ درصد کامندان این شرکت در تمامی شعبه­های داخل و خارج از استرالیا را در این طرح شرکت داده است.

طرح متفاوت جمع­آوری اعانات در فروشگاه The Body Shop برای زلزله­زدگان هند

اندکی پس از زلزله شدید ۲۰۰۱ هند، فروشگاه The Body Shop در استرالیا تصمیم به جمع­آوری کمک­های مالی از مشتریان روزانه خود برای بازماندگان زلزله نمود. در این طرح سعی شده که با ایجاد فضایی شبیه بازارهای هندی به مشتریان احساس مشارکت بالاتری داده شود. استفاده از دکور، موسیقی و عطرهای هندی بخشی از تمهیدات آن­ها در القای این فضا به مشتریان خود بود.

مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی