ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مدارس شبانه روزی نیازمند حمایت‌های دولت است

شهروندان:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون حدود 450 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی بویژه در مناطق روستایی و محروم مشغول به تحصیل بوده و به شدت نیازمند حمایت های دولتی هستند.

مدرسهقاسم جعفری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از جمله بخش هایی که در آموزش و پرورش به لحاظ بودجه و اعتبارات از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست بخش سرانه مدارس شبانه روزی است به گونه ای که امسال هیچ مبلغی برای سرانه این دانش آموزان پرداخت نشده است.

رییس فراکسیون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مجلس بیان داشت: اغلب این دانش آموزان از طبقه ضعیف جامعه هستند که اگر امکانات آنها تامین نشود دچار سوء تغذیه خواهند شد.

جعفری ادامه داد: در این شرایط و هنگامی که ساده ترین و ابتدایی ترین امکانات برای این گروه از دانش آموزان فراهم نشود چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که درصد گیرایی و آموزش پذیری آنها مناسب باشد.

نماینده بجنورد ، مانه و سملقان ، رازوجرگلان ، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که چند روز قبل علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد نظارت راهبردی ریاست جمهوری با پرداخت ۴۰ میلیارد ریال برای تامین بخشی از هزینه های مدارس شبانه روزی موافقت کرده است.

جعفری یادآورشد: گویا این مبلغ پرداخت نشده و وزارت آموزش و پرورش مجبور شده از بودجه دیگر بخش ها حدود ۱۲ میلیارد ریال به مدارس شبانه روزی اختصاص دهد.

وی افزود: به هر دانش آموز مدارس شبانه روزی در صورت تخصیص کامل بودجه نظارت راهبردی ریاست جمهوری حدود ۱۳ هزار ریال می رسد که با این رقم به هیچ وجه نمی توان بچه ها را اداره و هزینه های آنها را تامین کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم در سال جاری و بودجه آینده آموزش و پرورش بویژه در بخش هایی که احتمال آسیب پذیری زیاد است حمایت بهتری داشته باشد.

برچسب‌ها : ,