ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
علی نصیریان:

فرهنگ و هنر به قله‌های با شکوه سابق باز می‌گردد

شهروندان:
علی نصیریان معتقداست: تحقق سخنان رییس جمهوری مبنی برحذف ممیزی سلیقه ای، اتکا بر قانون و چارچوب، عدم تفکیک میان هنرمندان و آزادی آنها برای تولید آثارشان محورهای مهم بازگشت فعالیت های فرهنگی و هنری به قله های شکوه و افتخار سابق است.

علی نصیریانوی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد، سخنان رییس جمهوری با اهالی فرهنگ و هنر نشان داد که اهتزار پرقدرت پرچم ایران در مرزهای فرهنگی در نگاه آقای روحانی اولویت بالایی دارد ، پرچم هر کشوری با پی فرهنگ و هنر صلابت و اقتدار بیشتری دارد.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با تاکید بر این مسئله که دیدار رییس دولت با هنرمندان در ماه های نخست فعالیت دولت جدید در حقیقت به تقویت رابطه اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان منجر شد، گفت: دوستی و اتحاد رمز ماندگاری و جریان سازی حضور یک ملت در تقویم تاریخ است.

وی با بیان آنکه جای خوشحالی دارد که بار دیگر شاهد حضور یکپارچه جامعه هنری بی هیچ خط کش و خط قرمزی در مواجهه با رییس دولت هستیم ، افزود: خانواده هنر همواره ثابت کرده اند که در درون خود به کنارگذاشتن و جداماندن تعدادی از هنرمندان از حرکت این خانواده به جلو اعتقادی ندارند و امروز این خانواده می تواند با سرعت و شتاب بیشتری در راستای رسالت های فرهنگی خود و جامعه تلاش کنند.

وی گفت : امیدوارم بازوان اجرایی این گفته ها و وعده ها نیز در تعامل و همکاری با هنرمندان روند تحقق این امر را سرعت و شتاب بیشتری بخشند.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه حذف فضای امنیتی در حوزه هنر را به مثابه آزادی بی قید و شرط هنرمندان نیست ، تصریح کرد اتفاقا هنرمندان از جمله افرادی هستند که خود در تبیین خطوط ارزشی یک جامعه و انتقال آن به عموم مردم در صف نخست فعالیت ها و اقدامات قرار دارند و تنها در این میان القای فضای آزادانه برای تبیین این مهم توسط آنها است.

نصیریان وجود تفکر و تضارب آرا میان هنرمندان را امری بدیهی و لازم دانست و تصریح کرد در جامعه افراد با تفکرات و نگرش های مختلف وجود دارند و در این میان هنرمندان باید با آرای مختلف و آزادی عمل سلیقه اکثریت جامعه را اقنا کنند ، این مهم محقق نمی شود مگر با داشتن ابزار مهم آزادی در تولید و گفتار ارزش های جاری در جامعه به زبان هنرمندانه.

بازیگر فیلم پستچی سه بار در نمی زند با تاکید بر اینکه جامعه هنری باید انجام امور مخصوص به خود را در اختیار داشته باشد از گفته تخصص گرایی رییس جمهور استقبال کرد و گفت: همه ما به ایده آل ها فکر می کنیم و مطمئن هستیم که ایده آل هیچ گاه شکل نمی گیرد اما می توان به نزدیک ترین فاصله به آن دست پیدا کرد و این تخصص گرایی و سپردن امور اهل هنر به اعضای این خانواده می تواند ما را در تولیدات هنری به مرز ایده آل نزدیک و نزدیک تر کند.

برچسب‌ها : , ,