ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی:

مدافع حقوق اقلیت‌ها هستیم

شهروندان:
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از سازمان های مردم نهاد خواست علیه خشونت و افراط گری وارد عمل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علی یونسیبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی به تشکیل کمیسیون جهان عاری از خشونت و افراط گری در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و افزود: همه علمای شرکت کننده مخالفت شدید خود را با افراط گری و خشونت اعلام کردند.

وی با بیان اینکه علمای شرکت کننده در این کنفرانس، تعصبات کور را خلاف قوانین اسلام می دانند، ادامه داد: هر اقدام قولی و عملی که تفرقه انگیز باشد، خلاف روح اسلام و قرآن است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: راه کار عملی ارائه شده در این کمیسیون که به تصویب مجمع عمومی نیز رسید، این بود که علمای اسلام با تشکیل یک کمیته یا شورای به طور اجماع، اقدامات تروریستی و خشونت آمیز را محکوم کنند.

یونسی از علما خواست تا راه توحید و وحدت را برای مردم توجیه کنند و سازمان های مردم نهاد را علیه اقدامات خشونت طلبانه وارد عمل کنند.

مدافع حقوق اقلیت‌ها هستیم

وی درباره اقدامات صورت گرفته درباره امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز اظهار داشت: کار ما در ایران این است که نگذاریم اکثریت به حقوق اقلیت تعدی کنند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: ما مدافع حقوق اقلیت هستیم.

مبارزه علیه خشونت و افراط گری پیشنهادی بود که یازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین حضورش در سازمان ملل متحد مطرح کرد.

این پیشنهاد که به طرح WAVE مشهور شده است به اتفاق آرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید و به این شکل، ایران پرچمدار مبارزه با خشونت و افراط گری در جهان شناخته شد.

این پیشنهاد در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی که از روز جمعه ۲۷ دیماه جاری به مدت سه روز برگزار شد هم مورد توجه قرار گرفت و یک کمیسیون متشکل از ۱۰ اندیشمند جهان تشیع و تسنن به ریاست دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها برای بررسی راه های عملی رسیدن به جهان عاری از خشونت و افراط گری تشکیل شد.