ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون وزیرارشاد:

ذائقه کودکان و نوجوانان به مطالعه نزدیک شود

شهروندان:
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید ذائقه کودکان و نوجوانان را به مطالعه نزدیکتر کرد.

مطالعه کودکانبه گزارش ایرنا، ˈسید عباس صالحیˈ در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب قم در جمع خبرنگاران افزود: انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب می تواند نسلی اهل مطالعه تربیت کند و در زمینه بازار نشر نیز اعتماد اقتصادی بیشتری به وجود آورد.

وی با بیان اینکه آسیب در حوزه نشر کودک و نوجوان موجب ضرر و زیان به فرهنگ جامعه در سال های آینده خواهد شد، گفت: باید مجموعه های مختلفی مانند ناشران، مولفان و همچنین رسانه ها در این زمینه پیشگام باشند و در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در میان آینده سازان کشور حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان سرانه مطالعه را در کشور ارتقا دهیم باید به نشر کودک و نوجوان توجه ویژه ای شود زیرا علاقه به کتاب و مطالعه در این سنین به وجود می آید.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه قم دومین مرکز چاپ و نشر در کشور محسوب می شود، افزود: نشر گسترده کتاب های حوزه معارف دینی به این امر کمک کرده است.

وی با بیان اینکه قم می تواند در مسیر برگزاری نمایشگاه های بین المللی هم گام بردارد، گفت: سابقه قم در حوزه نشر بسیار درخشان است ولی باید زیرساخت های مربوط به مکان برگزاری و زمینه های گسترده تر رسانه ای نیز فراهم شود تا بتوان نمایشگاه های بین المللی را در قم برگزار کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران که فضایی جذاب و مناسب دارد موجب شده است جذابیت نمایشگاه هم بیشتر شود.

نهمین نمایشگاه کتاب استان قم از ۲۹ دی در مجتمع ناشران قم دایر شد و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

برچسب‌ها : , , ,