ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

زنگ انشا، مطالعه، گفت‌وگو و آموزش حقوق‌شهروندی به صدا در‌می‌آید

شهروندان:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از احیای زنگ انشا، مطالعه، گفت‌وگو و آموزش حقوق شهروندی خبر داد.

حمیدرضا کفاش به گزارش پایگاه رسمی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد بر چهار نکته کلیدی سخنان ریاست جمهوری در روز اول مهر اشاره کرد و گفت: احیای زنگ انشا، مطالعه و گفت‌وگو و آموزش حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق کتاب و کتابخوانی در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش قوت بگیرد.

وی ادامه داد: سامان‌بخشی منابع آموزشی از طریق این جشنواره آینده مناسبی را برای حوزه کتاب‌های مکتوب رقم زده است و به طور کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشان از تولید آثار فاخر در عرصه کتاب‌های درسی و آموزشی دارد.

کفاش در اشاره به سیاست جدید معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: از امروز به بعد کتابی جز با تایید دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و با اتکا به کتابنامه رشد برای برگزاری نمایشگاه‌ها و تجهیز کتابخانه‌های مدارس خریداری نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش علت وجود کتاب‌های نامناسب و غیر استاندارد در نمایشگاه‌های مدارس و کتابخانه‌ها را اطلاع‌رسانی ناکافی دانست و بیان کرد: شمارگان کتابنامه رشد سه هزار نسخه است، در حالی که حداقل ۱۳۰ هزار کتابخانه در مدارس کشور وجود دارد، بنابراین باید از راه‌های مختلفی مانند آموزش ضمن خدمت، صدا و سیما، مجلات رشد و سایر مطبوعات کتاب‌های مناسب به معلمان، مدیران و والدین معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم ناشران بومی در تامین نیازهای خاص گفت: آموزش و پرورش باید تمام ناشران را زیر چتر خود قرار داده و گرو‌ه‌های ارزیابی کتاب‌های آموزشی را توسعه دهد.

کفاش با طرح این پیشنهاد که عنوان جشنواره از «منابع آموزشی» به «منابع علمی، آموزشی و تربیتی» توسعه پیدا کند، بیان کرد: با توجه به نگاه کل‌نگرانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با این کار سایر اقلام بسته آموزشی نیز زیر چتر این جشنواره قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایجاد بخش ویژه معلمان و دانش‌آموزان نویسنده را بسیار مهم خواند و گفت: توجه به قشر معلمان و دانش‌آموزان نویسنده که نیازهای آموزشی را بهتر درک می‌کنند، به توسعه فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند.

برچسب‌ها : ,