ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مایحتاج عمومی شهروندان آسیب‌دیده غرب مازندران تامین شده است

شهروندان:
رییس سازمان صنعت و معدن مازندران گفت : مایحتاج عمومی مردم آسیب دیده غرب استان تامین شده و مشکلی وجود ندارد.

شهروندان در برفمحمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگاران از برنامه ریزی برای پخت و عرضه نان در روستاهای غرب مازندران خبر داد و افزود : با بهره گیری از ژنراتورهای برق هیات های مذهبی و مساجد، نانوایی ها مشغول فعالیت شدند.

وی ادامه داد : همچنین تا کنون علاوه بر توزیع یکصد هزار قرص نان بین آسیب دیدگان ، بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن آرد هم برای نانوایی های منطقه ارسال شد.

محمدپور گفت : تعداد قابل توجهی آب معدنی با مشارکت واحدهای تولیدی در مناطق آسیب دیده توزیع شد و بازرسی از واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی هم در منطقه در انجام است و با متخلفان احتمالی نیز برخورد لازم صورت می گیرد.

وی افزود : بررسی ها نشان می دهد که بیشتر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی موازین را رعایت می کنند و حتی برخی از واحدها با توجه به شرایط ایجاد شده به صورت اقساط ، اقلام را در اختیار مردم قرار می دهند.

رییس سازمان صنعت و معدن مازندران وضعیت شهرها غرب از نظر بازگشایی مغازه های ضروری و واحدهای عرضه کننده نان را عادی توصیف کرد و گفت : به سرعت در حال برنامه ریزی برای پخت و عرضه نان در روستاها هستیم.

وی بر لزوم ساماندهی در ارائه خدمات در روستاها تاکید کرد و افزود : درصدد فعال کردن شرکت های پخش در روستاها هستیم ولی راه های دسترسی همچنان مانع اصلی در ارائه خدمات است.

در همین حال اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه شهرستان های مرکزی و شرقی مازندران را به عنوان معین امدادرسانی به شهرهای غرب مازندران تعیین کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هدف از تعیین شهرستان های معین را امداد رسانی مطلوب تر به مناطق آسیب دیده غرب استان اعلام کرد.

ˈ هادی خنجری ˈ به خبرنگاران گفت : بر این اساس شهرستان های قائمشهر و سیمرغ معین شهرستان رامسر و شهرستان های ساری و گلوگاه معین شهرستان تنکابن انتخاب شدند.

وی از انتخاب شهرستان آمل به عنوان معین شهرستان عباس آباد خبر داد و افزود : شهرستان های بهشهر و میاندرود نیز معین شهرستان چالوس شدند.

خنجری گفت : شهرستان های بابل و بابلسر معین شهرستان نوشهر و شهرستان نکا هم به عنوان معین شهرستان نور انتخاب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد : مسوولان این شهرستان ها باید ضمن هماهنگی با شهرستان آسیب دیده ، اقدامات لازم را در رفع نیازهای ضروری مناطق حادثه دیده به عمل آورند و کمک های ارسالی را تنها برای شهرستانی که معین آن شده اند ،ارسال کنند.