ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سخنگوی وزیر کشور مطرح کرد؛

همدلی مسئولان برای پایان بحران شهرهای شمالی؛ اولویت، حفظ جان شهروندان

شهروندان:
قائم مقام وزیر کشور با اعلام اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان کشوری و لشکری برای رفع بحران از شهرهای شمالی کشور همدل شده اند، اولویت برنامه های در حال اجرا را حفظ جان هموطنان عنوان کرد.

حلال احمرحسینعلی امیری عصر سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، درباره برنامه های وزارت کشور و دستاورد نشست ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: از ساعات نخست بحران و پس از دستور رییس جمهوری و وزیر کشور استانداران و مسئولان منطقه به رفع بحران پیش آمده اهتمام ویژه نشان دادند.

وی ادامه داد: استانداران گیلان و مازندران از دقایق اولیه این بحران به همراه مسئولان کشوری و لشکری منطقه در محل حضور یافته و به رفع بحران با اولویت حفظ جان هموطنان شهرهای شمالی پرداختند.

سخنگوی وزارت کشور میزان بارش برف در روزهای اخیر را بی سابقه عنوان کرد و گفت: لزوم تصمیم گیری در سطح ملی باعث شد تا جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مسئولان کشوری و لشکری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در وزارت کشور برگزار شود.

امیری ادامه داد: در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور گزارشی از وضعیت محلی و مشکلات ایجاد شده برای مردم شهرهای شمالی ارائه شد و راههای رفع موانع و چاره اندیشی برای هموطنان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این جلسه گزارشات دستگاه های ذیربط دریافت شد و اعضای ستاد مدیریت بحران از اقدامات یکدیگر مطلع شدند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته برای رفع بحران هموطنان شمالی مورد بررسی قرار گرفته، گفت: در این نشست اولویت ، حفظ جان انسان ها عنوان شده و مقرر شد دستگاه ها به طور مستمر تا پایان رفع بحران با هم در ارتباط باشند تا خدمت رسانی مطلوب انجام پذیرد.

امیری درباره وضعیت استانهای همجوار و سایر استانهای کشور که با شرایط ناپایدار جوی مواجه شده اند نیز گفت: شرایط جوی به نحوی است که کل کشور تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد اما وضعیت جوی شهرهای شمالی ناپایدارتر بوده و استانهای همجوار گیلان و مازنداران نیز در آمادگی برای امداد رسانی قرار دارند.

وی اضافه کرد: استانهای همجوار شهرهای شمالی و سایر استانهای کشور هم به خاطر شرایط جوی ناپایدار در آمادگی کامل هستند.

در نشست شورای عالی مدیریت بحران که عصر سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش ، «حمید چیت چیان» وزیر نیرو، «محمدرضا باهنر» نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سردار «احمدرضا رادان » جانشین نیروی انتظامی و نماینده ارتش و بسیج سازندگی به همراه جمعی از مسوولان کشوری و لشکری حضور یافتند.

مسئولان ذیربط در این نشست به بررسی بحران و راههای رفع آن در شهرهای شمالی پرداختند.

گزارش آتش سوزی به تعویق می افتد

امیری درباره گزارش آتش سوزی خیابان جمهوری تهران که قرار بود تا آخر هفته جاری اعلام شود نیز گفت: بعید است که این گزارش تا روز پنجشنبه آماده شود.

وی اضافه کرد: علت تعویق این گزارش، بحران پیش آمده در شهرهای شمالی است که پس از رفع این مشکلات، گزارش در اسرع وقت آماده خواهد شد.