ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
توصیه‌های وزير راه و شهرسازي به شهروندان

تشکیل کمیته بحران در وزارت کشور؛ راه‌های اصلی و شریانی مازندران باز است

شهروندان:
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به بسیج شدن امکانات 5 استان برای باز کردن راههای استان مازندران گفت: خوشبختانه هم اکنون تمام راه های اصلی و شریانی این استان باز هستند.

راهداریبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی با اشاره به سرمای شدید و یخبندان در ۲۲ استان کشور، درخصوص وضعیت راههای استان مازندران اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تمام راههای اصلی و شریانی این استان باز هستند و راههای روستایی نیز با بسیج امکانات ۵ استان و تلاش نیروهای راهداری باز می‌شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می کنم از سفرهای غیر ضروری و مسافرت با خودروهای فاقد امکانات و تجهیزات لازم جداً خودداری کنند تا برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از وزیر کشور درخواست تشکیل کمیته بحران را برای انجام هماهنگی بیشتر بین دستگاهها کرده‌ام ، تصریح کرد: این جلسه ساعت ۱۴ امروز ۱۵ بهمن ۹۲ در وزارت کشور تشکیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه ها و شهروندان سرمای شدید را پشت سرگذاشته و بتوانیم از نزولات جوی حداکثر استفاده را کنیم.

بنابراین گزارش، معاون امور دولت و هماهنگی استانهای وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه بحران ایجاد شده در اثر ریزش برف بی‌سابقه در غرب استان مازندران سی سال گذشته بی‌سابقه بوده است ، اظهار داشت: در مرحله اول ریزش برف ماشین‌آلاتی شامل برف‌خور ، برف‌روب، لُدور، گریدر و نمک‌پاش از طریق استان‌های معین تهران ،البرز، قزوین و گلستان به استان مازندران اعزام و شب گذشته نیز با توجه به درخواست مجدد سازمان مدیریت بحران کشور ماشین‌آلات دیگری از طریق استان‌های خراسان شمالی، زنجان،همدان، قم و سمنان به منطقه اعزام شدند.

احمد مجیدی ادامه داد: با توجه به ریزش برف سنگین در استان گیلان که ارتفاع در آن در شش شهرستان به بیش از ۵/۲ متر رسیده بود سازمان راهداری یک دستگاه گریدر را از طریق استان قزوین به کمک اداره کل راه و شهرسازی گیلان فرستاد که تا پایان وقت اداری امروز آخرین راه فرعی آن استان باز و صرفاً تعدادی از راه‌های روستایی بسته خواهند بود.

گزارش بازگشایی راه‌ها از سراسر کشور تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد راهداران بیش از ۲۰ استان کشور در تلاشی بی‌وقفه برای باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی با حداکثر توان خود مشغول به فعالیت هستند. وزارت راه و شهرسازی با تلفن ۱۴۱ وضعیت‌راه‌ها و ۱۳۴ وضعیت هوا را پیش بینی می کند که لازم است شهروندان برای اطلاع با این شماره‌ها تماس بگیرند.

اعلام آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی مازندران

تمام راه‌های ارتباطی مازندران باز و تردد در آنها برقرار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، با توجه به تلاش شبانه روزی راهداران این فرشتگان نجات در جاده ها ، در حال حاضر تمامی محورهای شریانی و کوهستانی و برفگیر استان از جمله محورهای ارتباطی هراز ، سوادکوه ، ساری – کیاسر ، کندوان و کناره باز و تردد در آنها برقرار است.

ضمنا به کلیه رانندگان عزیز توصیه می شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری حتما با تجهیزات ایمنی لازم از جمله زنجیر چرخ و … و با رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه تردد نمایند تا به فضل خداوند شاهد بروز حوادث ناگوار در سطح محورهای استان نباشیم.

گفتنی است مرکز اطلاعات راههای استان نیز با دو شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و ۲۲۲۲۳۲۰ (شبانه روزی) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان است.

۱۰۰۰ مسافر در راه مانده در راهدارخانه های کردستان اسکان یافتند

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان از اسکان ۱۰۰۰ مسافر گرفتار در برف در راهدارخانه های استان در شامگاه دوشنبه و امروز سه شنبه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان، محمد راشد مدرس گرجی با اشاره به بارش برف و کولاک شدید که از روز دوشنبه در استان آغاز شده است گفت: این بارش ها همچنان ادامه دارد.

به گفته وی شامگاه دوشنبه ۱۰۰۰ مسافر در محورهای مختلف استان کردستان در محاصره برف و کولاک گرفتار شدند و با همت راهداران در راهدارخانه ها اسکان یافتند.

مدرس گرجی اظهار کرد: نیروهای راهداری در تمام مسیرهای استان حضور فعالی دارند و علاوه بر انجام برف روبی به مسافران گرفتار در برف نیز خدمات ارایه می دهند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان تعداد راهدارخانه های ثابت و سیار استان را نیز ۳۰ مورد اعلام کرد و گفت: در هنگام اجرای طرح راهداری زمستانی تمام راهدارخانه ها به حالت آماده باش در می آیند.

اعزام ماشین آلات راهداری استان قزوین به استانهای شمالی

مدیر راهداری راه وشهرسازی قزوین، از اعزام ماشین آلات راهداری این اداره کل برای کمک رسانی به استانهای گیلان و مازندران خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین ، جواد حق لطفی در این خصوص گفت: بنا بر اعلام مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نیاز به کمک در استانهای گیلان و مازندران با توجه به بارش سنگین برف در این استانها از استان قزوین به عنوان استان معین امدادرسانی به استانهای گیلان و مازندران درخواست کمک شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، یک دستگاه گریدر روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ به حوزه شهرستان صومعه سرای استان گیلان اعزام شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: امروز یک دستگاه بلدوزر D85 و نیز یک دستگاه برف خور از استان قزوین برای برف روبی و بازگشایی راههای مسدود شده استان مازندران به شهرستان رامسر اعزام شد .

با وجود بارش برف تمامی محورهای اصلی وفرعی آذربایجان شرقی باز است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : درحال حاضر بارش برف و کولاک شدید در محورهای جنوب استان ادامه دارد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، مهندس علیزاده ظهرسه شنبه اظهار داشت : بارش برف همراه با کولاک شدید که از اواخردیشب شروع شده تمامی محورهای شهرستانهای مراغه ، هشترود و چاراویماق را در برگرفته و هم‌اکنون با تلاش راهداران تمامی محورهای اصلی وفرعی باز است .

وی در ادامه گفت: تردد در مناطق کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و بیشترین کولاک در مسیر مراغه – هشترود در جریان است.

مدیرکل راه وشهرسازی افزود : راه ارتباطی بیش از ۲۰۰روستای این منطقه نیزمسدود است که درصورت کاهش شدت برف وکولاک ، همکاران راهداری نسبت به بازگشائی محورهای روستایی اقدام خواهند کرد.

علیزاده از رانندگان خواست به دلیل یخ زدگی وکولاک شدید در محورهای فوق از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضروری بودن سفر وسیله نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ ، آذوقه و وسایل گرمایشی مجهز و از سالم بودن وسیله خود اطمینان حاصل کنند و قبل از حرکت با مرکز مدیریت راههای استان به شماره‌های ۱۴۱و ۰۴۱۱۴۴۵۳۰۲۰از آخرین وضعیت محور مورد نظر مطلع شوند.

با تلاش بی وقفه راهداران جاده های استان البرز امروز سه شنبه باز است

حیدر نوروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، بیان داشت: با توجه به بارش برف در چند روز اخیر و اعلام هواشناسی مبنی برادامه بارش هادر روزهای آینده اکنون تیم های راهداری در راههای این استان استقرار دارند.

وی اظهارکرد: نیروهای راهداری در چند روز اخیراقدام یخ زدایی ، برف روبی و نمک پاشی جاده ها کرده و مسیر را برای تردد آسان خودروها باز نگه داشته اند.

نوروزی بیان کرد: اکنون ۴۵۰ نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی استان البرز مشغول برف روبی وخدمات دهی به مردم هستند.

وی افزود: جاده کرج – چالوس در حوزه استان البرز (از کرج تا تونل کندوان ) باز است لیکن با توجه به بارش برف رانندگان باید با احتیاط بیشتری دراین مسیر تردد کنند.

نوروزی از مردم خواست با توجه به بارش برف و سختی عبورو مرور وسایل نقلیه از

سفرهای ذغیرضروری بین شهری خودداری کنند.

وی گفت: با آغاز بارش نزولات جوی علاوه بر نیروهای راهداری ، هلال احمر، پلیس راه و اورژانس در تمام محورهای مواصلاتی استان برای اجرای هرچه بهتر طرح زمستانی در حالت آماده باش هستند.

بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی ، آزاد راه ، برون شهری و روستایی در حوزه استحفاظی استان البرز قرار دارد.

اعزام راهداران البرز به مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استا البرز ادامه داد: به دنبال بارش برف و کولاک شدید در استان مازندران تیم هایی از راهداری البرز برای کمک به بازگشایی راهها راهها شب گذشته راهی استان مازندران شدند.

نوروزی گفت: تیم های راهداری البرز با ماشین های سنگین و نیمه سنگین امروز اقدام به بازگشایی راههای مواصلاتی در غرب مازندران کرده اند و تلاش برای برقراری تردد در محورهای مواصلاتی استانهای شمالی کشور ادامه دارد.

به گفته نوروزی همراه تیم اعزامی راهداران، برف روب ، گریدر، بلدوزر و سه دستگاه نمک پا مکانیزه به استان مازندران ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه ۲۴ تیم راهداری در استان در آماده باش کامل است، یادآور شد: در صورت اعلام نیاز تعداد دیگری از تیم ها راهداری به مازندران اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم های راهداری و ماشین آلات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در محور چالوس –تنکابن –رامسر مشغول بازگشایی محور های مواصلاتی شده اند.

چهارمحال و بختیاری برای عملیات برفروبی

راهداران چهارمحال و بختیاری در ۲۴ساعت گذشته برای باز نگهداشتن محورهای استان، اقدام به عملیات برفروبی و نمک پاشی در راه ها کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، بارش برف سنگین در ۲۴ساعت گذشته باعث شد راههای شهرستان های مختلف استان سفید پوش کرد و تلاش راهداران برای عملیات برفروبی وبازنگهداری راه ها همچنان ادامه دارد، با وجود بارش برف در کلیه محورهای استان، تمام محورهای اصلی بازمی باشد ،لیکن تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تمامی رانندگان که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند، درخواست کرد قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی ۱۴۱ و یا تلفن ۳۳۴۳۸۸۸ از آخرین وضعیت مسیر تردد خود در سطح استان اطلاع یابند، ضمناً نیروهای راهداری در همه محورهای استان با ۳۸ اکیپ به صورت فعال و به منظور تأمین امنیت تردد مسافران و هم استانی های عزیز حضور دارند.

اعلام مسیر جایگزین اردبیل به گیلان

مسافرانی که قصد سفر از اردبیل به تهران را دارند توصیه می شود فعلا از مسیر استان گیلان استفاده نکنند و از مسیر سرچم – زنجان ادامه مسیر دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، با تلاش بی وقفه راهداران در حال حاضر کلیه راههای اصلی و فرعی استان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد. با توجه به ادامه بارش برف و کولاک در برخی مناطق کوهستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از آن در مقاطع یخبندان الزامی است. ضمنا به عزیزانی که قصد سفر از اردبیل به تهران را دارند توصیه می شود تا اطلاع ثانوی از تردد در مسیر استان گیلان خودداری کرده و از مسیر سرچم – زنجان استفاده کنند.

در این گزارش همچنین به هموطنان عزیز توصیه شده است در صورت نیاز به وضعیت راههای استانهای دیگر از طریق شماره تلفن ۸۸۹۲۵۲۵۲ – ۰۲۱ با مرکز مدیریت راههای کشور تماس حاصل کنند.

راه و شهرسازی گلستان به یاری مازندران شتافت

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: این اداره کل با اعزام چند دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری به امدادرسانی و بازگشایی محورهای مسدود شده استان مازندران شتافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس علی بخش رستمی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل اظهار داشت: با وقوع شرایط بحرانی و ریزش برف شدید در منطقه تنکابن و چالوس در غرب استان مازندران، دو دستگاه کمرشکن و دو دستگاه بولدوزر و گریدر به همراه پنج نیروی راهدار راه و شهرسازی گلستان برای کمک به بازگشایی محورهای مسدود شده این مناطق، اعزام شدند.

به گفته وی، یک دستگاه کمرشکن دیگر نیز برای حمل بولدوزر ارتش گلستان و به منظور کمک رسانی و بازگشایی محورهای مسدود شده مازندران، در اختیار ستاد مدیریت بحران راه و شهرسازی این استان قرار گرفت.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان یادآورشد: پیش از این نیز هماهنگی های لازم برای امدادرسانی در هنگام شرایط بحرانی هوا با استان های همجوار گلستان از جمله مازندران و سمنان صورت گرفته بود.

رستمی اضافه کرد: به دنبال شدت برودت هوا، با تلاش خستگی ناپذیر راهداران و عوامل اجرایی اداره کل، سعی شد که هیچ یک از محورهای ارتباطی استان بویژه راه های کوهستانی به مدت طولانی مسدود نباشد و تردد در آنها حتی به کندی جریان داشته باشد.

وی با اشاره به باز بودن راه ها و جریان داشتن تردد در آنها، متذکر شد: پدیده یخ زندگی نیز هم اینک در حاشیه راه های استان وجود دارد و رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم رانندگی کرده و در مناطق کوهستانی نیز حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رستمی گفت: همچنین، پدیده مه آلودگی در برخی ارتفاعات نظیر خوش ییلاق، توسکستان، اولنگ و گلیداغ موجب کاهش دید رانندگان می شود که لازم است با چراغ روشن و رعایت سرعت مطمئنه در سطح این راه ها تردد شود.

به جز مسیر پشت کوه شهرستان فریدون شهر کلیه محورهای مواصلاتی استان اصفهان باز است

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به جز مسیر پشت کوه شهرستان فریدون شهر کلیه محورهای مواصلاتی استان اصفهان باز است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بارش برف که از صبح دیروز آغاز شد و همچنین برودت شدید هوا از زمان شروع بارش‌ها، با تلاش کلیه نیروهای راهداری و همکاری پلیس راه و سایر عوامل امدادی عملیات برف‌روبی جهت پاک‌سازی سطح راه‌ها و پخش شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدایی انجام و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به غیر از محور روستایی پشت کوه شهرستان فریدون شهر که به دلیل برف و کولاک و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی امکان پذیر نیست، کلیه محورهای مواصلاتی استان اصفهان باز و تردد با رعایت جوانب احتیاط برقرار است.

دادخواه به دلیل سردی هوا به استفاده‌کنندگان از راه‌های استان توصیه کرد زمان بیشتری برای سفر در نظر گرفته و با صبر و حوصله و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت جوی راه‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل با شماره تماس‌های سامانه گویای ۱۴۱، تلفن همراه ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰، تلفن‌های ۶۶۸۶۴۴۶،۶۶۹۷۳۷۳ نسبت به سفر اقدام نمایند.

تلاش راهداران بی وقفه ادامه دارد

مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمانشاه اظهارکرد: با توجه به بارش برف درتمامی سطح راههای استان و سرمای زیاد وعدم استفاده رانندگان از زنجیر چرخ باعث اختلالاتی درسطح راههای استان و به ویژه درکمربندی شرقی شهر کرمانشاه شده که انسداد مقطعی در این محور را به وجود آورده است.

وی افزود: باتوجه به وضعیت فعلی راه‌ها و یخ زدگی سطح آسفالت با وجود باز بودن راهها تردد در سطح راه‌های استان و گردنه‌های بید سرخ، قلاجه، سرمیل، خسروآباد، آجین وسه راهی شهدا فقط بازنجیرچرخ مقدور است و تلاش راهداران بی وقفه ادامه دارد.

تلاش برای بازگشایی جاده‌های روستایی گیلان ادامه دارد

ماموران راهداری همچنان اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های اصلی و فرعی می کنند و تلاش برای بازگشایی جاده‌های روستایی نیز ادامه دارد.

حجت شعبان‌پور مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار کرد: با وجود اخطارهای چند روز گذشته، برخی از مسافران و گردشگران بدون تجهیزات ایمنی در گردنه‌های صعب‌العبور در حال گذر بودند که گرفتار برف و کولاک شدند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۷ تریلی و خاور که به دلیل عدم استفاده از زنجیرچرخ در محورهای اصلی منحرف شده و باعث کندی عملیات راهداری شده بودند توسط راهداران و با کمک بولدوزر و لودر آزادسازی شدند .

وی اظهار کرد: ماموران راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیش از ۱۹۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک جاده‌ها را امدادرسانی و تعداد ۶۲ نفر از هموطنان را به راهدارخانه ها و مکان‌های امن اسکان دادند.

شعبانپور تصریح کرد: پس از گذشت ۴ روز همچنان ماموران راهداری به طور شبانه روزی اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های اصلی می کنند و تلاش برای بازگشایی جاده‌های روستایی نیز ادامه دارد.