ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، میثاق نامه ملت در دهه فجر است

شهروندان:
استاندار گلستان گفت: ˈاستقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ سه بند میثاق نامه ملت در دهه فجر است که برای تحقق آن باید هر کس در جایگاه و با توجه به شرایط خود، مفاد آن را به منطق رفتاری تبدیل و با مدل انقلاب اسلامی اجرا کند.

حسن صادقلوبه گزارش ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ در جمع کارکنان دستگاه قضایی استان جوهره حکومت اسلامی را عدالت خواند و با تاکید بر نقش دستگاه قضایی برای تحقق این امر اظهار کرد: قرار دادن افراد در جایگاه حقیقی و واقعی خویش، اساس و پایه تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه عملکرد امروز ما به پای اسلام نوشته می شود، افزود: رفتار و عملکرد ما در داخل و خارج از کشور باید به گونه ای باشد که معرف وجهه واقعی اسلام برای جهانیان باشد.

استاندار گلستان، دهه فجر ر ا دوره آموزشی برای بازخوانی میثاق های انقلاب برای همه به ویژه نسل نو خواند و گفت: دهه فجر سند بالادستی انقلاب اسلامی ایران است که امام خمینی رحمه الله علیه فلسفه نامگذاری آن را از بطن سوره فجر بیرون کشیده اند.

دکتر صادقلو با اشاره به نکات تاریخی ذکر شده در سوره فجر، افزود: اگر ما بتوانیم به درک جوهره سوره فجر برسیم، قادر به درک جوهره دهه فجر نیز خواهیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: سوره فجر سرگذشت کسانی را بازگو می کند که گمان می کردند شکست ناپذیرند اما به اراده و خواست خداوند در همان جایگاه حقی که به ناحق نشسته بودند، به هلاکت رسیدند.

صادقلو با بیان اینکه بانگ پیروزی حق بر باطل نتیجه ولیال عشر بود، اظهار کرد: تعمق در این سوره و انقلاب مردم ایران نشان می دهد که هرگاه ملتی خبیر و بصیر، واحد و آهنین باشند، می توانند ابهت پوشالی باطل را در هم بشکنند.

برچسب‌ها :