ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شکارچی تفنگت را زمین بگذار، غذا ندارم

شهروندان:
دست به دامان محدوده زندگی ما می‌شوند برای غذایی که در روزهای سرد خیلی کمیاب می‌شود. بعضی از ما هم به جای آن که غذا و سرپناه برایشان تهیه کنیم، تفنگ سمتشان می‌گیریم و همین باعث می‌شود شکار گونه‌های جانوری و خصوصا پرندگان در روزهای سرد سال بیشتر شود.

شکاردر چنین روزهایی مدام می‌شنویم شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند و چندین پرنده و جانور دیگر از آنها ضبط شده است. این امر وظیفه محیط‌زیست و حتی مردم را در روزهای سرد و برفی سنگین‌تر می‌کند.

مهندس کاظم علیزاده معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با تایید این موضوع که در روزهای سرد گزارش‌های بیشتری از شکار غیرمجاز دریافت می‌شود، از مردم و شکارچیان خواست در روزهای سرد سال بیشتر مواظب گونه‌های جانوری باشند.

وی معتقد است افرادی که در روزهای سرد و برفی اقدام به شکار جانوارن می‌کنند شکارچی واقعی نیستند و شکارچیان واقعی نسبت به محیط‌زیست و حیات‌وحش حساس هستند.

معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه پرندگان و جانوران را سرمایه‌های ملی همه مردم دانست و تاکید کرد: محیط زیست شکار درست و در فصول تعیین شده را منع نکرده است و توقع می رود افراد در زمان‌های حساس از شکار خودداری کنند.

علیزاده انواع پرنده از جمله کبوتر، سار، کَل و بز را از مهمترین گونه‌هایی دانست که در این روزها بیشتر شکار می‌شوند.

وی افزود: این گونه‌ها معمولا در روزهای سرد برای اینکه به غذا دسترسی پیدا کنند از مناطق مرتفع کوه به دامنه‌ها می‌آیند و متاسفانه شکار می‌شوند.

به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در روزهای سرد در مناطقی که حساسیت بیشتری دارند، گشت‌های بیشتری در نظر گرفته می‌شود و از شیوه‌های مختلف نیز به مردم خصوصا مردم روستاها اطلاع‌رسانی می‌شود.

علیزاده از مردم خواست در روزهای سرد و برفی بیشتر به حیات‌وحش توجه کنند و حتی تا حد امکان برای کمک به گونه‌های جانوری نسبت به تغذیه دستی اقدام کنند.