ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مردم از سیاست‌های آمیخته به فریب بیزارند

شهروندان:
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه اصولگرایان اسیر توهم قدرت شدند و به ائتلاف خودشان پایبند نماندند، گفت: نتیجه، حکایت از میل مردم به مشی اعتدال است و از افراطی و تفرطی که دو جناح نشان می‌دهند، بیزارند.

عماد افروغعماد افروغ جامعه‌شناس در گفت‌وگو با مهر، درباره روند حرکت اصولگریان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: داستان زیاد پیچیده نیست، نوع دسته‌بندی‌های ما محل اشکال است، چرا که فکر می‌کنیم در جامعه یک طرف اصلاح‌طلبان و یک طرف اصولگرایان هستند.

افروغ با اشاره به نتیجه به دست آمده در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: نتیجه به دست آمده حکایت از میل مردم به مشی اعتدال دارد و نشان می‌دهد مردم از افراط‌و‌تفریطی که دو جناح نشان می‌دهند بیزارند، مردم از تنش گریزانند و به دنبال اعتدال هستند. این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم از سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی دولت که با فریب و دروغ آمیخته شده است بیزارند و از سیاست‌های داخلی و بی‌تدبیری‌های سیاست‌های خارجی خسته شدند، گفت: توقع داشتیم اگر واقعیت طیف گونه آرایش سیاسی حفظ می‌شد شاید این مشی بیشتر به سمت اعتدالگرایی اصولگرایانه سوق پیدا می‌کرد تا آنکه به سمت اعتدالگرایی اصلاح‌طلبانه برود، اگر همانگونه که اصلاح‌طلبان فضا را قطبی کردند اصولگرایان نیز فضای انتخابات را قطبی می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

عقل سیاسی حکم می‌کرد که طرف مقابل نیز فضا را قطبی کند که اصولگرایان این کار را نکردند. افروغ افزود: اصولگرایان شاید اسیر این توهم شدند که صاحبان قدرت هستند، اسیر وزن کشی‌های سیاسی شدند و اسیر توهماتی شدند که مانع شد که به ائتلاف شان پایبند باشند‌، در صورتی مردم می‌گویند وقتی که باید به ائتلاف پایبند باشند، به راحتی عهد خود را می‌شکنند در آینده به عهد خود وفا می‌کنند؟

وی خطاب به کاندیداها ادامه داد: در حالی که همین الان برای رسیدن به قدرت به عهد خود وفادار نمی‌مانید مردم ما این‌ها را قضاوت می‌کنند، در این فضا عقلانیت سیاسی حکم می‌کرد، فضای انتخابات را قطبی می‌کردند و بر حسب موج جدیدی که رخ می‌داد اکنون شاهد این نتیجه نبودیم.

برچسب‌ها : , ,