ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
اکبر توسنگ؛ جانباز 70 درصد انقلاب اسلامی از چگونگی مجروح شدن خود گفت

زخم بستر امان جانباز انقلاب را بریده است

شهروندان:
اکبر توسنگ که به دلیل جراحات در دوران مبارزه با طاغوت از سال 57 تا به امروز بر روی تختی در خانه اش درد و رنج را تحمل می کند آرزویش فدا کردن جانش برای اسلام در سوریه و مقابل تروریست‌ها ایستادن است.

اکبر توسنگبه گزارش خبرنگار مهر، “اکبر توسنگ” جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی در دیدار خبرنگاران، ضمن تشریح چگونگی حضور در انقلاب و مجروح شدن خود؛ اظهار داشت: ۱۷دی ماه ۵۷ در درگیری مردم مبارز و انقلابی با چماق بدستان و عوامل رژیم منحوس پهلوی در شهر ماهان،در حالی که تنها ۲۴ بهار از عمرم می‌گذشت، مورد اصابت گلوله قرار گرفتم و از گردن به پائین قطع نخاع شدم.

وی که دارای سه فرزند می‌باشد،افزود: از دی ماه سال ۵۷ تا به حال روی تخت و یا ویلچر با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنم و تنها حسرتم این بوده که ای کاش سالم بودم و در هشت سال دفاع مقدس برای انجام وظیفه در جبهه‌ها حضور می‌یافتم و ای کاش می‌توانستم یک‌بار دیگر جانم را فدای رهبری و ولایت کنم و و برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(س) به سوریه می‌رفتم.

وی که در حال حاضر به دلیل زخم بستر و عفونت و درد ناشی از آن، نه خودش خواب راحتی دارد و نه اطرافیان، اظهار داشت: در چند سال اخیر “زخم بستر” نیز به دردهای قبلی‌ام، افزوده شده و عمل‌های مکرر در بیمارستان‌های تهران، یزد و کرمان نیز مرهمی بر زخم من نبوده است.

“توسنگ” اضافه کرد: اخیرا شخصی که ادعا می‌کند با درمان گیاهی و سنتی می‌تواند زخم بستر مرا بهبود بخشد؛ به دیدنم آمده و هزینه درمان را سی و پنج میلیون تومان اعلام نموده است.

وی افزود: متاسفانه من توان پرداخت این هزینه را ندارم و بنیاد شهید نیز نیمی از هزینه را متقبل شد، در حالی من بجز حقوقی که از بنیاد می‌گیرم درآمد دیگری ندارم.

“توسنگ” خاطر نشان کرد:با همه‌ی درد و رنجی که متحمل می‌شوم معتقدم”با خدا باش و پادشاهی کن” و از خدا می‌خواهم که در آن دنیا راحتی را برایم مهیا کند.

دیداری که تمام دردهایم را از وجودم زدود

وی در ادامه به بیان خاطراتی از دیدار با مقام معظم رهبری و شهید دکتر بهشتی پرداخت و در حالی که اشک و آه در چهره‌اش موج می‌زد، گفت:سال ۹۰ به اتفاق جمعی از جانبازان کشور موفق شدیم به دیدار مقام معظم رهبری نائل شویم؛ در این دیدار لحظاتی که ایشان سر مرا در آغوش گرفتند، دیگر از دردها و رنج‌های جسمی چیزی نفهمیدم، ای کاش سالم بودم و بار دیگر می‌توانستم جانم را فدای رهبری نمایم.

“توسنگ” که به گفته‌ی خودش گاهی فقط با آمپول‌های مرفین درد‌هایش آرام می‌گیرد؛ افزود: در سال ۵۸ نیز شهید دکتر بهشتی به عیادتم آمدند و گفتند هر درخواستی داری بگو و من تنها تقاضایم از ایشان این بود که سلام مرا به امام برسانند و از ایشان خواستم که فردای قیامت دست مرا هم بگیرد که شهید بهشتی گفت: بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه، و من گفتم بدون من از پل صراط عبور نکنی.

برای یک لحظه از راهی که رفته ام پشیمان نیستم

“توسنگ” بهترین خاطره خود را خوابی ذکر می‌کند که در آن موفق به زیارت قبر بی نشان حضرت زهرا سلام الله علیها شده و بدترین لحظات عمر خود را زمانی می‌داند که دیگران با زخم زبان به خاطر راهی که رفته است؛ او را مورد سرزنش قرار می‌دهند و درد را به دلش صد چندان می‌کنند.وی اظهار می‌دارد: برای یک لحظه از راهی که رفته ام پشیمان نیستم.

همسرم بهترین یار و یاور من

این جانباز سرافراز؛ که شرایط جسمی سختی دارد و علاوه بر درد و تب و لرز ناشی از زخم بستر؛ با لوله و کیسه مدفوع خارج از بدن، روزگار سپری می‌کند، بهترین یار و یاور خود را همسری می‌داند که در تمام این سالها پروانه‌وار گرد او گشته و پرستاری‌اش نموده است و فرزندان نیز با الهام از مادر بزرگوار خود در این مراقبت‌ها نقشی ایفا نموده‌اند.اکبر توسنگ

همکاری لازم را برای بهبود شرایط انجام می دهیم

مدیر کل بنیاد شهبد و امور ایثارگران استان کرمان در خصوص وضعیت این جانباز اظهار داشت:چنانچه درمان سنتی تضمینی باشد؛ برای پرداخت هزینه‌تلاش خواهیم کرد.

محمد رضا حسنی سعدی با اظهار تاسف از مشکل جسمی زخم بستر که در سال‌های اخیر برای جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی آقای “اکبر توسنگ” پدید آمده‌است؛ گفت: ایشان از فردی که مدعی درمان زخم بستر

وی با روش سنتی می‌باشد؛ درخواست درمان نموده‌اند که پزشکان ما این روش را تائید نمی‌کنند.

وی افزود: شخصا با آقایی که مدعی روش درمانی فوق بودند؛ صحبت کردم و از ایشان خواستم اگر نمونه‌هایی از درمان با این روش دارند؛ معرفی نمایند.

حسنی سعدی خاطر نشان کرد: ایشان دستمزد بالایی برای این کار مطالبه می‌کنند که متاسفانه طبق ضوابط ما برای درمان جانبازان با بیمه ایران قرارداد داریم که با معرفی جانباز توسط پزشک مربوطه به بیمه؛ هزینه های درمان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: چنانچه درمان سنتی تضمینی باشد؛ برای پرداخت هزینه‌تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان در ادامه افزود: طی یک سال گذشته ۱۳ جلسه با جانبازان قطع نخاع داشته‌ایم و در بحث توانبخشی نسبت به دیگر استان‌ها از جایگاه و امکانات مطلوبتری برخورداریم.

وی اضافه کرد: سرانه‌هزینه در مرکز توانبخشی حدودا دو میلیارد تومان بوده که ما در این مرکز ۴ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

حسنی سعدی تصریح کرد: برای حل مشکلات جانبازان؛ آزادگان و خانواده‌های شهدا از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد به طوری که در روز ملاقات عمومی، حداقل مشکل ۶۰ نفر مراجعه کننده را شخصا پیگیری و به نتیجه خواهم رساند.