ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون فرماندار نوشهر:

تقویت بنیان خانواده بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

شهروندان:
معاون فرماندار نوشهر با اشاره به اهمیت نقش خانواده در شکل گیری شخصیت افراد گفت: با تقویت بنیان خانواده به عنوان بهترین راهکار می توان آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش داد.

طرحگزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد ناصر زندی ˈ در جلسه شورای اجتماعی شهرستان اظهار داشت: تمامی رفتارها و ناهنجاری ها افراد که موجب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در جامعه می شود ناشی از مشکلات و سوء رفتارها دوران کودکی است.

وی افزود : با درنظر گرفتن بهداشت روان در خانواده ها و صرف هزینه خیلی کم می توان از مبالغی هنگفتی که فرد به جامعه آسیب اجتماعی می رساند پیش گیری نمود.

او ادامه داد : جامعه و محیط زندگی تاثیر بسزایی در شکل گیری افراد دارد و باید با استفاده از کارشناسان با تجربه از ابتدای خردسالی با رعایت مسایل بهداشت روان در خانواده، افراد را در مسیر صحیح زندگی قرار داد.

معاون فرماندار نوشهر با اشاره به حساسیت موضوع آسیب های اجتماعی و تبعات آن برای تک تک افراد و جامعه خواستار تعیین یک کار گروه کاربردی و تخصصی ویژه برای شناسایی دقیق تر و علمی تر برای کاهش این آسیب ها شد.

رییس بهداشت و درمان نوشهر نیز در این جلسه گفت: باید در حد بلوغ اجتماعی و براساس ابزار های تربیتی و اقتصادی از روش های علمی که بومی شدند برای مقابله با آسیب های اجتماعی بهره برد.

ˈ سیدرحیم سیدپورˈ اظهار داشت: شرایط اجتماعی و ضمیر انسان که وابسته به هم نیز هستند در تربیت اشخاص نقش مهمی ایفا می کنند که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین مردم شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر هم با اشاره به نقش مساجد به عنوان فعال ترین و مهم ترین کانون فرهنگی در جامعه گفت : با کار پژوهشی و کارشناسی و توجه به فرهنگ جامعه و استفاده از همه ظرفیت ها بویژه مساجد شاهد پررنگ شدن فرهنگ در جامعه خواهیم بود.

ˈبابک شمسˈ تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه باورهای اجتماعی و بومی و اسلامی را در جامعه تقویت کرد تا با مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه، آسیب های اجتماعی از بین برود.