ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس شورای شهر:

پیاده‌ راه‌‌سازی میدان امام‌حسین(ع) تا شهدا غیر منطقی است

شهروندان:
رییس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع ساخت پیاده‌راه بین میدان امام‌حسین(ع) و میدان شهدا که اعتراضات شدید مردم را در خصوص ترافیک ناشی از اجرای پروژه در پی داشته است اشاره کرد و گفت: در این موضوع دو نکته قابل‌تامل است، اول اینکه چرا بین این دو میدان که تنها طرح ساماندهی آنها مطرح بوده است، پیاده‌راه ساخته می‌شود و دیگر اینکه مسایل ترافیکی و مشکلاتی که در اجرای این پروژه به وجود آمده است چگونه حل خواهد شد.

چمران شرق: وی در ادامه گفت: مساله اصلی، تردد شهروندان درخیابان‌های اطراف این پروژه است چراکه تا قبل از اجرای این طرح، بار ترافیکی خیابان ۱۷شهریور تا میدان امام‌حسین(ع) بالا بود، با اجرای این طرح این بار ترافیکی به خیابان‌های اطراف که آنجا هم ترافیک داشته، افزوده شده است. چمران در ادامه تاکید کرد: در مورد ساماندهی دو میدان امام‌حسین(ع) و شهدا، بحثی وجود ندارد و تازه گله‌مند از شهرداران قبلی هستیم که چرا برای ساماندهی این میادین کاری نکرده بودند ولی این دلیل نمی‌شود که بین این میادین، تبدیل به پیاده‌راه شود چراکه در این مسیر مردم تردد می‌کردند و این درست نیست که به اجبار مسیر تردد مردم را به جاهایی دیگر منتقل کنیم که این مسیرهای جایگزین بار ترافیکی زیادی داشته‌اند و با این اقدام ترافیک دوچندان شده است. رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورا بارها تذکرات زیادی را به شهرداری در خصوص عدم اجرای پروژه ۱۷شهریور و پیاده‌رو‌سازی این مسیر داده بود، گفت: پیاده‌رو‌سازی میدان امام‌حسین(ع) تا شهدا غیرمنطقی بود.

چمران با اشاره به انتقادات و تذکرات شورای شهر تهران در خصوص پروژه ۱۷شهریور در چندماه گذشته گفت: اعضای شورای شهر به این پروژه منتقد بودند و بارها تذکراتی را به شهرداری تهران دادند. رییس شورای شهر تهران افزود: مساله‌ای که دوستانمان در شهرداری تاکید ویژه‌ای بر اجرای پروژه ۱۷شهریور و پیاده‌‌رو‌سازی مسیر میدان شهدا تا میدان امام‌حسین(ع) داشتند، این بود که این مسیر را برای مراسم مذهبی آماده کنند. چمران ادامه داد: پیاده‌روکردن میدان شهدا تا میدان امام‌حسین(ع) ربطی به شورا نداشت و این در حالی بود که شورا با این موضوع به‌طور جدی مخالف بود، چراکه ایجاد یک فرهنگ با سرعت عملی نیست. رییس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر خوشحال می‌شود به میادین مهم از جمله امام‌حسین(ع) و میدان شهدا رسیدگی شود، گفت: اجرای هر طرح و برنامه‌ای باید کار کارشناسی شده باشد و اجرای پروژه ۱۷شهریور و سنگ‌فرش‌کردن خیابان، غیر منطقی و غیرکارشناسی بود. چمران با اشاره به وعده‌ شهرداری تهران برای رفع مشکلات شهروندان و ساکنان در منطقه شهدا و خیابان‌های اطراف آن گفت: امیدواریم دوستان به وعده‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.

مسجد جامعی نیز در این‌باره گفت پیاده‌راه ۱۷شهریور به لحاظ میراث آیینی و تاریخی پربار نیست. احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بحث چگونگی پیاده‌راه خیابان ۱۷شهریور تا میدان امام‌حسین(ع) تاکید کرد: یکی از آثار تاریخی گرانقدر در این محدوده تکیه دولت بود و تنها چیزی که در حال حاضر در این محدوده از لحاظ تاریخی دارای اهمیت است اداره برق تهران است.

وی تاکید کرد: راسته انتخاب‌شده برای پیاده‌راه‌سازی به لحاظ میراث آیینی و تاریخی پربار نیست ولی می‌شود آثاری را در آنجا ایجاد کرد تا این مسیر هویت تعریف شده خود را باز یابد. چراکه برخی بناهایی که در شهر وجود دارند مربوط به گذشته‌های خیلی دور نیست، ولی چون به ثبت ملی رسیده‌اند ارزشی را در محله‌هایشان ایجاد کرده‌اند از جمله می‌توان به برج میلاد و یا تالار تئاتر شهر اشاره کرد.

رییس ستاد شورایاری‌های شهر تهران پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه برخی از آیین‌های عاشورایی در آستانه فراموشی هستند مانند نقاشی‌های خاص عاشورا، می‌توان از این آثار در مسیر این پیاده‌راه استفاده کرد.

برچسب‌ها : ,