ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مرگ بیش از ۶هزار شهروند در حوادث رانندگی نوروز ۵ سال گذشته

شهروندان:
شش هزار و 445 نفر در حوادث رانندگی نوروز پنج سال گذشته (1388 تا 1392)، در کشور جان خود را از دست دادند.

حوادث رانندگیبه گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در این مدت بیشترین آمار تلفات تصادفات نوروزی با هزار و ۳۹۱ مورد در نوروز سال ۱۳۸۹ و کمترین آن با هزار و ۱۴۱ نفر در نوروز سال ۱۳۹۱ ثبت شده است.

در نوروز امسال (۱۳۹۲)، ۸۷۳ مرد و ۳۵۴ زن در حوادث رانندگی جان باختند که بیشترین موارد آن با ۸۵۰ مورد در جاده های برون شهری ثبت شده است. پس از آن مسیرهای درون شهری با ۲۵۲، روستایی با ۱۱۷ و مسیرهای نامعلوم با هشت مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

بیشترین کشته های حوادث رانندگی(۷۶۲ نفر) در نوروز سال ۱۳۹۱ در محورهای برون شهری جان باخته اند.

به صورت میانگین مرگ های تصادفات نوروزی، بین ۶ تا ۶٫۵ درصد کل مرگ های تصادفات هر سال را به خود اختصاص می دهند. به طور مثال در سال ۱۳۹۱ آمار تلفات حوادث رانندگی ۱۹ هزار و ۸۹ نفر بود که ۶درصد تلفات آن (هزار و ۱۴۱ نفر) مربوط به حوادث رانندگی نوروز بوده است.

آمار تلفات حوادث رانندگی ایام نوروز بر اساس میانگین روزانه در سال ۱۳۸۹ بیشترین رقم را داشته است. در این سال به طور متوسط در هر روز ۶۹٫۶ نفر در حوادث رانندگی جان باخته اند.

همچنین به ترتیب نزولی، این آمار در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۵٫۹ ، در سال ۱۳۸۸ برابر با ۶۵٫۱، در سال ۱۳۹۲ برابر با ۵۸٫۴ و در سال ۱۳۹۱ برابر با ۵۷٫۱ نفر بوده است.

یادآور می شود در حوادث رانندگی نوروز سال ۱۳۹۲، هزار و ۲۲۷ نفر جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۰) که تعداد تلفات حوادث رانندگی هزار و ۱۴۱ نفر بود، ۲٫۴ درصد بیشتر شده است.

تصادفات نوروزی شامل تلفات تصادفات در محدوده زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین سال بعد است.

برچسب‌ها : , ,