ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

یوسفی‌مقدم: اعتدال در کسب درآمد انسان را از قدرت‌طلبی باز می‌دارد

شهروندان:
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اعتدال در کسب درآمد، انسان را از قدرت‌طلبی بازمی‌دارد و باعث می‌شود کسب انسان حلال شود.

یوسفی‌مقدمحجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «بر اساس روایات اسلامی کسب حلال جزو اصول دین است و در روایات وارد شده که عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء از آن کسب روزی حلال است» اظهار کرد: بر اساس احادیث دینی، کسب حلال از جنگیدن در برابر شمشیر سخت‌تر است. امام صادق(ع) می‌فرماید: “اگر می‌خواهیم کسب خود را حلال کنیم راه‌حلی دارد و آن راه‌حل این است که از خدا بترسیم و در طلب مال دنیا زیاده‌خواه نباشیم”. دوری از زیاده‌خواهی است که باعث می‌شود انسان به سمت مال حلال برود.

یوسفی‌مقدم تصریح کرد: برای کسب روزی نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که محتاج باشیم و نه به قدری تند برویم که دل به دنیا ببندیم.

وی افزود: انسان باید روشی را در پیش گیرد که نه عمر خود را ضایع کند و نه مانند انسان‌های دنیاطلب باشد. معتدل بودن در راه کسب درآمد بهترین گزینه است و این اعتدال است که انسان را از قدرت‌طلبی بازمی‌دارد و باعث می‌شود کسبش حلال شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: اگر سخنان ائمه در زندگی پیشه ما قرار گیرد هرگز مال ما دچار شبهه و حرامیات نمی‌شود.

برچسب‌ها : ,