ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سبک زندگی شهروندان ایرانی با چالش های فراوانی روبرو است

شهروندان:
رییس کمیسیون سبک زندگی ایرانی – اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اکنون سبک زندگی مردم ایران دارای چالش های فراوانی است که باید آسیب شناسی شود.

ایرنا نوشت:جمعیت  علیرضا علی احمدی در نشست موضوع سبک زندگی دینی در نمایشگاه بین المللی کتاب افزود: امروز جامعه ما با آسیب های جدی مواجه است که مواجهه مدرنیته و سنت باعث شده که این فرهنگ بخشی اسلامی، بخشی ایرانی، بخشی طاغوتی و بخشی غربی درجامعه ظهور پیدا کند.

وی تصریح کرد این موضوع باید آسیب شناسی شود تا فرهنگ ایرانی اسلامی نهادینه شود.

رییس کمیسیون سبک زندگی ایرانی – اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: می توان با آموزه های دینی سبک زندگی را به گفتمان حاکم در جامعه تبدیل کنیم.

علی احمدی داشتن برنامه را شرط لازم برای اصلاح سبک زندگی عنوان کرد و گفت: با داشتن رفتارهای اجتماعی مناسب، مدیریت رهبری مسوولان، گروه های مرجع و دلسوزان ایرانی در حوزه فرهنگ می توان در این زمینه موفقیت هایی را بدست آورد تا سبک زندگی اسلامی ایرانی به گفتمان رایج فرهنگمان تبدیل شود و به یک وضعیت آرمانی در جامعه برسیم.

وی گفت: این تکلیفی بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این زمینه تلاش کند.

رییس کمیسیون سبک زندگی ایرانی – اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باتوجه به فرمایشات رهبر انقلاب، قانون اساسی، سند مهندسی فرهنگی کشور و سند چشم انداز ۲۰ ساله این شورا فهرست کاملی از موضوعات مرتبط با سبک زندگی را تدوین کرده که براساس آمار بیش از ۶۰ هزار موضوع در این زمینه مطرح شده است.

وی به برخی از این موضوعات در عرصه های سبک زندگی اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، رفتاری، فرهنگی و بین المللی اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه تعامل و همکاری، الگوی تفریحات سالم، فرهنگ قرآن خوانی، استحکام خانواده، سبک مهمانی و پذیرایی، حجاب و الگو و پوشش زنان و مردان ازجمله این موضوعات است.

وی افزود: امروزه صداقت در نظام اداری ما موجب دردسر برای مردمی که باید صادق باشند شده است که این موضوع نیز سبک زندگی ما را به مخاطره می اندازد.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه های ویژه ای برای اصلاح سبک زندگی دارد. در کمیسیون این برنامه ها رصد می شود اما این راه بسیار طولانی و بلند مدتی است که اراده و عزم ملی می خواهد تا با همکاری مردم و مسوولان این نهضت را به سرانجام برسانیم.

برچسب‌ها : ,