ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون رییس جمهور:

زنان و محیط زیست از حوزه‌های نگران کننده در جهان هستند

شهروندان:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، موضوع زنان و محیط زیست را از جمله حوزه های نگران کننده در سطح جهان دانست.

شهیندخت مولاوردیبه گزارش ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» در سومین نشست مشاورین زن وزرا و دستگاه های اجرایی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: حوزه زنان و محیط زیست، ۲۰ سال گذشته در کنار ۱۲ محور دیگر شناسایی شد و در اجلاس آتی کمیسیون مقام زن، بررسی عملکرد دولت ها در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

مولاوردی، نقش زنان را در این عرصه مهم توصیف کرد و گفت: امیدواریم با برنامه های دولت «تدبیر و امید» بتوان سند الگوی مصرف و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را تدوین کرد تا این حوزه به جایگاه شایسته خود برسد.

معاون رییس جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به پاریس برای شرکت در بیست وچهارمین مجمع زنان افزود: این مجمع که به داووس زنان شهرت دارد، با هدف شتاب بیشتر به پیشرفت زنان و ایجاد فرصت برای ارتقای اقتصادی دختران و زنان برگزار شد.

مولاوردی با بیان اینکه در این اجلاس ۴۰ وزیر شرکت کرده بودند، ادامه داد: ایران برای نخستین بار در این اجلاس حضور پیدا کرد.

وی همچنین به ملاقات های خود در این سفر اشاره کرد و گفت: دیدار با وزیر خارجه اسبق، رییس کمیسیون امنیت ملی و وزیر اسبق دادگستری فرانسه از جمله این ملاقات ها بود.

مولاوردی تصریح کرد، جامعه جهانی تمایل به ارتباط بیشتر با ایران در فضای جدید دارد و با توجه به برنامه دولت یازدهم در تعامل بیشتر با جهان امیدواریم که بتوانیم نهایت بهره را ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجمین سفر استانی دولت اشاره کرد و گفت: سفر به استان لرستان سومین سفر من بود که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور عازم شهرستان های آن منطقه شدم.

معاون رییس جمهور یادآور شد: بازدید از پروژه های مختلف، شرکت در کارگروه تخصصی زنان و خانواده، شناسایی موانع و مشکلات زنان لرستان و شناخت استعدادهای آنها از جمله برنامه های من در این سفر بود.

وی همچنین با ارائه گزارشی درباره عملکرد معاونت امور زنان و خانواده گفت: اولین دستگاهی هستیم که در راستای سیاست کوچک و چابک سازی دولت حرکت کرده ایم و امیدواریم هر چه زودتر چارت جدید ابلاغ شود.

امضای شش تفاهمنامه در حوزه زنان و خانواده

مولاوردی همچنین از امضای شش تفاهمنامه در سال ۹۲ خبر داد و گفت: پنج تفاهمنامه دو جانبه و یک تفاهمنامه چهار جانبه بوده است.

وی حوزه هایی را که تفاهمنامه های یادشده در آن امضا شده اند، سلامت، آموزش، زنان سرپرست خانوار و زنان بهبود یافته از اعتیاد عنوان کرد.

به گفته معاون رییس جمهور، کارگروه هایی نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همین منظور تشکیل شده تا با استفاده از ظرفیت های موجود در این وزارتخانه به اهداف مدنظر رسید.

مولاوردی همچنین درباره طرح های دولت نهم و دهم افزود: این طرح ها را مورد ارزیابی و نظرسنجی دقیق قرار دادیم و امیدواریم، بتوانیم برای ادامه یا بازنگری آنها، تصمیماتی اتخاذ کنیم.

وی همچنین از بررسی اسناد راهبردی مصوب دولت قبل خبر داد و گفت: براین اساس در حال تدوین برنامه عمل ۳ و ۵ ساله هستیم که پیش نویس آن بزودی ارائه خواهد شد.