ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
کارزار ملی دیده بان شهر طی یک بیانیه خواستار شد:

مسئولان جلوی تخریب باغات و فضای سبز تهران را بگیرند/ شهرداری توجهی ندارد

شهروندان:
حضرت رسول (ص) می فرمایند: هر وقت عمر جهان پایان یابد و قیامت برسد ودر دست یکی از شما نهالی باشد چنان که به قدر کاشتن آن فرصت باشد، باید فرصت را ازدست ندهد و آن را بکارد.

بوستان مادر یا مجتمع تجاری نور«سیاست براى چیست؟ اقتصاد براى چیست؟ خدمات گوناگون شهرى و کشورى براى چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور براى چیست؟ پیشرفت براى این است که انسانها زندگى سالم و مطلوبى داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه‌ى اینها باطل خواهد شد.

اهمیت محیط زیست اینجاست». اینها تنها بخشی از از بیانات رهبر انقلاب اسلامی را درباره‌ی حفاظت از محیط زیست را نشان می دهد. شکی نیست که ایشان بارها و بارها مسئولان نظام را در کلیه قوای اجرایی کشور و از صدر تا ذیل، از ملی تا محلی خطاب قرار داده و از بی توجهی به حفظ و توسعه فضای سبز و باغات، به ویژه در شهرها گلایه کرده اند.

آخرین بار ۲۳ تیرماه سال جاری و کمتر از یک هفته پیش بود که ایشان در دیدار با هیات وزیران به این موضوع اشاره کردند و با اظهار نگرانی از تبدیل و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی گلایه فرمودند.

این روزها، پرونده های مختلفی در خصوص تغییر پهنه و کاربری باغات و فضای سبز شهر تهران مطرح است که هر روز بیش از قبل همگان را نگران تنزل زیست پذیری شهر تهران می کند. اساسا ظاهرا در سیاست های مدیریت شهری تهران فراموش شده است که توسعه نمی تواند بی توجه به الزامات حیات طیبه شهروندان و حفظ کیفیت زندگی ایشان شکل گیرد. این روزها پرونده دیگری پیش روست و آن پرونده بوستان مادر در منطقه پنح شهر تهران است.

با وجود آنکه شورای عالی شهرسازی و معماری تاکنون دوبار با حضور اعضای شورای شهر تهران رایبه توقف کلیه فعالیتهای ساخت وساز داده، متاسفانه بعد از شاخ و شانه کشیدن و گردن‌کشی دو عضو شورا در مقابل نظارت قانونی و ورود مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور به تخلفات شهرداری تهران، در روزهایی که عمده شهروندان به سوگواری شهادت امیرالمومنین مشغولند و شورای شهر تهران نیز به تعطیلات تابستانی! رفته است، عملیات ساخت و ساز در اراضی پارک نور تشدید شده و شهروندان دستشان به هیچ مرجعی برای دادخواهی نمی‌رسد!

این در حالی است که انتظار می رفت با توجه به خبرهای شنیده شده از نگرانی و تاکیدات ابلاغی دفتر رهبری، ورود نهادهای نظارتی چون کمیسیون اصل نود و سازمان بازرسی کل کشور و نیز مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه ۲۳ تیر ماه ، همه فعالیت‌های ساختمانی پروژه نور واقع در بوستان مادر منطقه ۵ شهرداری تهران بلافاصله تعطیل شود.آیا تداوم عملیات ساختمانی در اراضی پارک مادر نشان از قانون گریزی و سرکشی در برابر قانون و نیز اراده نظام ندارد؟

کارزار ملی دیده بان شهر، به عنوان تشکلی داوطلبانه و مدنی که از میان نخبگان، دانشجویان، شهروندان و دلسوزان حوزه توسعه شهری کشور شکل گرفته است، وظیفه و حق خود می داند از مسئولان ارشد نظام تقاضای توقف این اقدامات مخرب را تقاضا کند وتا زمان توقف عملیات عمرانی در پارک نور تهران، به اعتراضات و اطلاع رسانی خود که بی شک اقداماتی مدنی و فاقد انگیزه های سیاسی است ادامه دهد چراکه رهبری فرموده اند: لازم است جلوی دست‌اندازی‌ها به فضاهای سبز و تبدیل این منابع ارزشمند به آهن و سیمان گرفته و با سوءاستفاده‌کنندگان برخورد قانونی شود.

والسلام – کارزار ملی دیده بان شهر

جمعه- ۲۷ تیرماه ۱۳۹۳