ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وزیر دادگستری: دولت بر مبارزه با فساد اقتصادی تلاش دارد

شهروندان:
وزیر دادگستری گفت: هیچ کشوری بدون سلامت اقتصادی نمی تواند به رشد و توسعه برسد و دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبارزه با فساد اقتصادی تلاش دارد.

مصطفی پورمحمدیبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمصطفی پورمحمدیˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، از فساد به عنوان ˈخورهˈ برای توسعه یاد کرد و افزود: اگر می خواهیم کشور را به جلو ببریم نباید در مبارزه با فساد تعارف و شوخی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: در دولت همت خوبی برای مبارزه با فساد اقتصادی وجود دارد و مهم ترین مسائل ما شفاف سازی و توجه به جلوگیری از فساد است.

وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ما نظامی تاثیرگذار در مناسبات بین المللی داشته و انقلابی داریم که در آن برای دنیا حرف داریم و انسان زمانی می تواند حرف خود را در دنیا بزند که از وجهه خوبی برخوردار باشد.

پور محمدی بیان داشت: نظام ما نظامی مردمی است و شاهد همبستگی در بین مردم و دولت هستیم با این وجود در دنیا چهره بدی از ما نشان می دهند که باید این چهره بد را بزداییم و دولت تلاش کرده است دیوار بدبینی نسبت به ایران را کوتاه کند.

وی افزود: دشمنان در تلاش برای بدبین کردن ایران هستند و برای رفع دیوار بدبینی موفق بوده ایم و این در حالی است که باید اخلاق دیپلماتیک و منش مذاکراتی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: ایران اسلامی بر سر آرمان ها و دستاورهای مردم ایستاده است و حق دولت آن است که با نگاه دقیق کارشناسانه و در جای خود آن جا که باید مذاکره شود و تشریفات مذاکراتی انجام شود به بهترین شکل صورت گیرد تا با دشمن نیز هوشمندانه بر سر میز مذاکره بنشینیم و استعداد خود را نشان دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید مواضع انقلابی خود را با قاطعیت ادامه دهیم و یکی از مسائل عمده و اساسی که پیوسته از ابتدای انقلاب در زمان امام راحل و سپس رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر آن تاکید شده، اصلاح نظام اداری است.

وزیر دادگستری افزود: بخش بزرگ منابع کشور صرف دستگاه های دولتی می شود این در حالی است که هر دولتی می آید رهبرمعظم انقلاب بر چابک بودن دولت تاکید می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم نظمی جدید در نظام اداری ایجاد شود و از توان و ظرفیت مردم و نهادهای عمومی استفاده شود.

وی افزود: در ۱۳ سال گذشته همه مجلس ها دستور به کوچک سازی دولت داده اند و بر استفاده از تعاونی ها، شهرداری ها و شوراها تاکید داشته اند که تاکنون به این مساله توجه نشده است.

پورمحمدی همچنین یکی از آخرین دستاوردهای دولت را بحث خروج از رکود اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: دولت همچنین نسبت به مسائل فرهنگی با نگاه عمیق دینی تاکید دارد و در فرهنگ دینی باید بررسی کنیم تا حرکت عمیق و ماندگار در جامعه داشته باشیم.

وی بیان داشت: از زیبایی های جامعه ما آن است که فرهنگ خدمت دارای ارزش است و خدمتگذاری در جامعه ما مورد احترام است و بهای لازم به آن داده می شود و خدمتگزاران راستین مورد حمایت هستند.

وزیر دادگستری گفت: خدمت باید با فرهنگ ایثار همراه باشد تا شاهد خیر بزرگی باشیم و ایثارگری دارای جایگاه ممتاز اجتماعی است که مسوولان برای خدمت به مردم فعالیتی همراه با ایثار داشته باشند.

پور محمدی ابراز داشت: تلاش برای رفع مشکلات مردم و تلاش برای آن که دشمنان چشم طمع به نظام و اموال مردم نداشته باشند نوعی ایثار است و زیبایی و هوشمندی نظام ما آن است که در تعبیر رهبر معظم انقلاب نماد خدمت بر ردای صالح ترین افراد جامعه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خون دادن و جان دادن به پای خدمت در کشور با ایثار عجین شده است گفت :به رغم مانع تراشی دشمنان کشور این همه دستاورد را شاهدیم و تمامی نقشه های دشمنان نقش بر آب شده است.

پورمحمدی افزود: دولت های ما کم و کاستی داشته اند اما الگوی آن ها شهیدان رجایی و باهنر بوده است که اثر پیروی از چنین الگوهایی، پایداری نظام، استحکام، وحدت اجتماعی و امیدواری ملت ایران را در پی داشته است.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که با گروه کوچک حماس روبرو نیستیم و ما با یک دولت بزرگ و مقتدر به نام ایران روبرو هستیم و لذا قدرتی که امروز ملت ما به دست آورده است در سایه استواری و صبوری ملت است.

وی گفت: مهم ترین مساله ای که دولت در یک سال گذشته بر آن تاکید داشته است ایجاد فضای آرام و کم تنش در جامعه است و دولت تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است.

وزیر دادگستری افزود: دولت اگر درگیر کشمکش نباشد و کمتر در حوزه های تنازع حضور یابد شاهد مودت و همکاری بین قوا خواهیم بود و امروز بهترین همکاری ها بین قوا وجود دارد.

پور محمدی گفت: انتقادها بین قوا وجود دارد اما فضای آرام و کم تنش خوشبختانه در جامعه حاکم است و دولت تلاش جدی دارد تا فضای جامعه فضای مودت آمیز و کار باشد.

وی ابراز داشت: کشوری با امکانات بسیار گسترده و فراوان هستیم و از منابع خدادادی، معادن و ظرفیت های کشور همچنین سرمایه انسانی بهره می بریم و طبیعی است جامعه ما انتظار داشته باشد که برخورداری بیشتر و کمبود کمتری داشته باشد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: امروز با مشکلات زیادی روبرو هستیم و مسوولان و دولتمردان باید خوب برنامه ریزی کرده و منابع کشور با توجه به محدودیت ها باید در نیازهای اساسی بهره گرفته شود.

پور محمدی در خصوص پروژه مونوریل نیز بیان داشت: زمانی که این پروژه در قم مطرح شد مطالعات زیادی صورت گرفت و به مقامات گفتیم اگر پروژه مفیدی هم باشد اکنون زمان اجرای آن نیست چراکه هزینه بر بوده و استفاده آن در مقابل پولی که خرج می شود زیاد نیست و باید کارهای سریع تر و با فایده بیشتری چون مترو انجام شود.

وی ادامه داد: همان زمان دو طرح مترو در قم مطرح شده بود اما تا امروز ۲۵۰ میلیارد تومان در مونوریل هزینه شده است و هزینه های زیادی می خواهد تا به بهره برداری برسد.

پورمحمدی گفت: صنعت مترو بومی است و دانش بومی دارد و مهندسی سازه آن نیز بومی است اما در دولت قبل به آن توجه نشد و باید برای هزینه کردن پول کشور اولویت بندی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مردم برای کارهای ماندگار در کشور با دولت همراه هستند و از این رو سختی ها را تحمل کرده و با صبوری، بزرگواری خود را نشان داده اند و مدیران وظیفه دارند کار کارشناسی و مطالعاتی داشته باشند.

برچسب‌ها : ,