ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وزیر بهداشت: دو هزار خانه بهداشت تا پایان سال بازسازی می شود

شهروندان:
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت : یک هزار و 950 خانه بهداشت در روستاها و شهر های زیر 20 هزار تن ، تا پایان سالجاری ، بازسازی و نوسازی می شود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ، دکتر « سید حسن هاشمی » در همایش ملی روز روستا افزود: همچنین مراکز اقامتی نیز برای تقویت ماندگاری پزشکان در این مناطق، ایجاد خواهد شد.

وی گفت: حدود دو هزار و ۳۰۰ نیروی متخصص تا یک ماه دیگر به مناطق روستایی و محروم اعزام می شوند که بخشی از آنها در شهرهای دورافتاده مستقر خواهند شد.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس مناطق روستایی و محروم ، اظهارداشت: قرار است تا پایان امسال این کمبود، جبران شود و تعداد آمبولانس ها در این مناطق به دو هزار آمبولانس برسد؛ ضمن این که آمبولانس های نو ، جایگزین آمبولانس های فرسوده خواهد شد.

تغییر سبک زندگی در روستاها و افزایش بیماری های غیرواگیر

وزیر بهداشت با اشاره به تغییر سبک زندگی در مناطق روستایی همچون مناطق شهری گفت : در زمان حاضر با توجه به این تغییر، شاهد افزایش بیماری های غیرواگیر در مناطق روستایی هستیم که در این راستا ضروری است در جهت افزایش سواد سلامت روستاییان ، گام های جدی برداشته شود.

پیشرفت کشور در گرو پیشرفت روستاها

هاشمی پیشرفت کشور را در گرو پیشرفت روستاها عنوان و اظهار امیدواری کرد که مسوولان بتوانند ماندگاری در روستاها را تقویت کنند.

وزیر بهداشت افزود: برنامه های حوزه سلامت هم که از اولویت های دولت یازدهم است بر تقویت بخش روستایی و ارتقاء سطح سلامت در شهرهای زیر ۲۰ هزار تن و روستاهای محروم تاکید فراوان دارد.

هاشمی در خصوص شبکه های روستایی و خانه های بهداشت نیز اظهارداشت: ایجاد این شبکه ها یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است به گونه ای که بین کشورهای پیرامون و حتی در دنیا بی نظیر بوده است.

وی افزود : هرچند این شبکه ، دیگر فرسوده شده است و اکثر نیروی انسانی شاغل در آن بازنشسته شده اند، ولی این شبکه زمینه مناسبی برای ارتقاء خدمات بهداشتی در مناطق محروم و روستاها به شمار می آید.

حوزه سلامت قابل مقایسه با یک سال گذشته نیست

وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی به تحول در حوزه سلامت طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت : حوزه سلامت قابل مقایسه با یک سال گذشته نیست.

وی افزود : دولت یازدهم نخستین دولتی است که توانست بعد از چند دهه همه ایرانیان را بیمه کند. ضمن اینکه مشکلات بیمه روستایی نیز در حال پیگیری است اما با این حال، سهم پرداختی بیماران بستری، بخصوص در مناطق روستایی به کمتر از پنج درصد کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تزریق نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه دارو گفت: در این حوزه مشکلات زیادی وجود داشت اما کمبودهای دارویی در روستاها و مناطق محروم با تزریق این میزان منابع مالی، جبران شد.