ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
از کشف پرونده در منزل متهمان تا اجرای صوری احکام زمین‌خواری

اجرای حکم ۵ پرونده بزرگ ساخت و ساز غیرمجاز ظرف ۲۰ روز آینده

شهروندان:
مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در 20 روز آینده حکم تخریب پنج پرونده ساخت و ساز غیرمجاز که حدود 20 هکتار زمین است، اجرا می‌شود.

ساخت و ساز غیرمجازسیداحمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص زمین‌خواری در استان تهران گفت: از سال‌های ۸۸ تا ۹۲، ۴۲ پرونده موجود بود که حکم قاضی صادر اما اجرای نشده بود و پرونده نیز در اداره ما مفقود شده و حتی برخی از این پرونده‌ها را در منزل متهمان یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها اجرای حکم ۳۰۰ هکتار زمین معطل مانده است، گفت: علاوه بر آن، هشت پرونده پس از صدور حکم قاضی به صورت صوری اجرا شده و بدون نمایندگانی از نیروی انتظامی، منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و تنها با یک نفر اجرا و پرونده مختومه عنوان می‌شده؛ علاوه بر آن نیز ۱۱۸ پرونده نیز در این سال‌ها مستندات ناقص داشته‌اند که به این دلیل اجرای آنها منتفی شده است.

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در یک هفته گذشته پرونده‌های دارای تخلف بزرگ شناسایی شد، گفت: ۲۵ پلاک در طول هفته گذشته رفع تصرف شد. علاوه بر آن نیز در ۲۰ روز آینده حکم تخریب پنج پرونده ساخت و ساز غیرمجاز که حدود ۲۰ هکتار زمین است اجرایی می‌شود.

نبوی همچنین در رابطه با شناسایی نقاط تصرف شده در کشور خبر داد: برای پنج استان مازندران، البرز، گیلان، گلستان و فارس بخشنامه‌ای برای شناسایی این مناطق ارسال شده است. همچنین برای استان تهران نیز این کمیته تشکیل شده است تا نقاطی که حدس می‌زنیم در حیطه مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست است، شناسایی کنیم.