ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تولید درسنامه مصرف بهینه آب

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل ستاد و ابلاغ دستورالعمل مربوط به طرح پرسش مهر رئیس جمهور خبر داد و گفت‌: همچنین درسنامه‌هایی تهیه شده و در مدارس برای رعایت بیشتر صرفه جویی و نگه‌داری از آب در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف توزیع و آموزش داده خواهد شد.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات انجام شده پیرامون پرسش مهر امسال رئیس جمهور از دانش‌آموزان تحت این عنوان که «‌ ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است، هر یک از ما چگونه می‌توانیم از آب‌های کشور بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟» اظهار کرد: ستاد پرسش مهر تشکیل و دستورالعمل مربوط ابتدای آبان ماه ابلاغ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر این اساس دانش‌آموزان و فرهنگیان و دانشجومعلمان در قالب‌های مختلف شامل داستان، شعر، نقاشی، پوستر، نمایشنامه نویسی، ساخت سرود، وبلاگ نویسی، طنزنویسی و پژوهش به پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ داده و آثار خود را ارسال خواهند کرد که برای هر گروه برحسب دستورالعمل متفاوت است.

کفاش درباره چگونگی فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه آب اظهار کرد: انتقال مفاهیم آموزشی نیز در دستورالعمل دیده شده است. در این راستا درسنامه‌هایی تهیه شده و در مدارس برای رعایت بیشتر صرفه جویی و نگه‌داری از آب در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله در اردوهای دانش‌آموزی، مراسم صبحگاه و نماز جماعت توزیع و آموزش داده خواهد شد.

وی همچنین درباره زمان برگزاری کنگره پرسش مهر رئیس جمهور گفت: برندگان مسابقه مشخص شده‌اند و منتظر تعیین زمان از ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم کنگره پرسش مهر سال گذشته را برگزار کنیم.

برچسب‌ها :