ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کنار مرکز گردشگری گاوداری می‌سازند

حدود 700 متریِ کاروانسرای تاریخی پاسنگان، مجوز راه‌اندازی یک گاوداری جدید را داده‌اند، کمی دورتر از سه مرغداری و در چند قدمی مرکز پذیرایی و گردشگری «پاسنگان» در استان قم!

از حدود ۱۰ سال پیش که کاروانسرای پاسنگان را به شرکت گردشگری پاسنگان سپردند تا پس از ۳۰ سال بهره‌برداری بار دیگر به میراث فرهنگی سپرده شود، تاکنون علاوه بر مرغداری‌هایی که در طول هر ۱۰ سال یک مرکز پرورش دام و طیور راه‌اندازی شده، حالا راه برای گاوداری‌ها هم باز شده است.

به این ترتیب حالا پاسنگان به جای منطقه نمونه گردشگری به منطقه نمونه دامداری بدل می‌شود. از سوی دیگر در نزدیکی کاروانسرا علاوه‌بر چاله‌ای که برای رسوب باتری‌های منقضی استفاده می‌شود، چاهی هم برای سوزاندن زغال‌ها ایجاد کرده‌اند که معمولا از آن دود بلند می‌شود و در این وضعیت مشخص نیست چگونه می‌توان گردشگر به این منطقه آورد؟

سعید ابراهیم‌پور، سرمایه‌گذار این بنای تاریخی، می‌گوید: اگر وضعیت کنونی ادامه داشته باشد،‌ چشم روی هزینه‌هایی که در طول ۱۰ سال گذشته برای این بنای تاریخی کرده‌ام می‌بندم و ۲۰ سال دیگر عمرم را نجات می‌دهم، هر چند براساس قرارداد زمان بهره‌برداری از این بنا را به مدت ۳۰ سال گرفته‌ام اما اکنون که ۱۰ سال از این کار می‌گذرد با این وضعیت مواجه شده‌ام بهتر است که ۲۰ سال دیگر عمرم را نجات دهم.

روزنامه قانون

  بدون برچسب