ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دكتر آخوندي: تمام تعهدات قبلی مسكن مهر اجرایی می‌شود

مشارکت حداکثری نهادهای محلی و شهروندان در توسعه محله‌ها

شهروندان:
عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در خصوص سیاست‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معماری و شهرسازی، اظهار داشت: اندیشه من این است که شهرداری ها، شوراها و نهادهای محلی را تقویت کنیم و دخالت دولت مرکزی در تصمیمات محلی را به حداقل برسانیم تا توسعه و مدیریت‌های محلی با تصمیمات مقامات محلی و در محل گرفته شود.

آخوندیبه گزارش خبرنگار مهر، وی با بیان اینکه این اقدامات نیاز به مبنای نظری دارد که اسم آن را عبور از توسعه دولت محور و توسعه شهروندنگر گذاشته ام، بیان کرد: اگر وضعیت برنامه ریزی شهری و معماری در کشور راضی کننده بود چنین پیشنهادی را مطرح نمی کردم بنابراین معتقدم که این وضعیت راضی کننده نیست و باید به سمت توسعه محلی براساس مشارکت حداکثر نهادهای محلی و شهروندان در توسعه محله ها پیش برویم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای معماری ایرانی – اسلامی، گفت: اگر این شیوه ها به اجرا برسد ایرانی ها معماری خود را انتخاب می‌کنند و لازمه بحث‌های معماری این است که تصمیمات شهورندان مدنظر قرار گیرد تا به سمت معماری ایرانی نیز حرکت کنیم.

آخوندی در خصوص تعیین تکلیف مسکن مهر هم، افزود: چندین بار اعلام کردم که به تمامی تصمیمات گذشته پایبندیم و آنها را اجرا می‌کنیم؛ بنابراین تمام تعهدات قبلی اجرایی می‌شود.

وی همچنین در خصوص اظهار نظر وزیر نیرو مبنی بر اختلاس ۱۲ هزار میلیارد تومانی در یک پروژه ریلی گفت: اختلاسی در کار نیست و جزئیات را از هر کسی که در موردش صحبت کرده، سوال کنید.