ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فرحناز علیزاده:

کتاب‌خوانی، اولین خاصیت کلاس‌های داستان‌نویسی

فرحناز علیزاده از برگزاری کلاس‌های داستان‌‌نویسی، از مقدماتی تا پیشرفته، در خانه فرهنگ حُر خبر داد.

کتاب‌خوانی، اولین خاصیت کلاس‌های داستان‌نویسی

 

ایلنا نوشت؛ فرحناز علیزاده در رابطه با اثر جدید گفت: یک مجموعه داستان دارم که هنوز درباره آن با ناشر به توافق نرسیده‌ام. این مجموعه ۱۵ تا ۱۷ داستان دارد. به خاطر انتقادهایی که در آثار قبلی از من شده بود؛ دراین باره که راوی تمام داستان‌ها زن هستند، این‌بار داستان‌هایم با تغییراتی همراه شده است.

او ادامه داد: در این مجموعه سعی کردم راوی مرد هم داشته باشم و در کنار دیدگاه‌های زن؛ دیدگاه مردان را هم درنظر بگیرم. چند داستان در این مجموعه هست که لحن مردانه دارد. این مجموعه شامل داستان‌های شگفت‌انگیز است و در واقع می‌توانم بگویم که این مجموعه یک رئالیسم جادویی است.

علیزاده گفت: بعد از خرداد ماه قرار است در خانه فرهنگ حُر کلاس‌های داستان‌نویسی، از مقدماتی تا پیشرفته برگزار کنیم. به دلیل امتحانات بچه‌ها قرار شد که این کلاس‌ها بعد از خرداد ماه تشکیل شود تا علاقه‌مندان بتوانند در آن شرکت کنند.

او ادامه داد: این کلاس‌ها قرار است سه شنبه از ساعت ۴ تا ۶ در خانه فرهنگ حُر برگزار شود. هیچ محدودیتی سنی در این کلاس‌ها وجود ندارد. تنها چیزی که که حائز اهمیت است سواد ادبی شرکت‌‌کنندگان است. کلاس‌ها یک ترم کامل نیست بلکه چیزی حدود ۸ تا ۱۰ جلسه است.

این نویسنده در رابطه با اینکه کلاس‌های داستان‌نویسی تأثیرات خوبی بر هنرجویان می‌گذارد؛ گفت: کسی که کتابخوان باشد، با شرکت در این کلاس‌ها می‌تواند خود را ارتقا دهد. پیشنهاداتی که در کلاس می‌شود خوب است. شخص کتابخوان دیگر به تنهایی برای انتخاب و خرید کتاب تصمیم نمی‌گیرد. اولین خاصیت شرکت در این کلاس‌ها این است که فرد بعد از گذشت چند هفته می‌تواند به یک کتابخوان حرفه‌ای تبدیل شود.

او افزود: همه ما دفتر خاطرات داریم و حرف‌های زیادی را می‌نویسیم. دراین کلاس‌ها بچه‌ها با فرم و نمونه‌های داستانی آشنا می‌شوند و باتوجه به استعدادی که دارند و همچنین داستان‌هایی که در کلاس می‌شنوند، بعد از مدتی می‌توانند داستان‌نویسی کنند.