ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
تا یک ماه آینده صورت می‌گیرد؛

جلسه مشترک تشکل‌های مردم‌‌نهاد با رییس‌جمهور

شهروندان:
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی از فعالیت 17 هزار سازمان مردم نهاد در کشور خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده جلسه تشکل‌های مردم نهاد با حضور رییس‌جمهور برگزار خواهد شد.

سازمان‌های مردم‌نهادبه گزارش ایسنا، دکتر میرباقری در نشست مدیران سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های سلامت، بهداشت، محیط زیست، گردشگری و حقوق شهروندی، افزود: تا پایان سال ۹۲ و نهایتا تا سه ماهه اول سال ۹۳، تمامی موانع پیش‌روی تشکل‌های مردم نهاد، رفع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پررنگ روسای تشکل‌های مردم نهاد در این نشست، افزود: قطعا به مواردی که در این جلسه توسط روسای سازمان‌های مردم نهاد مطرح شد، توجه می‌شود. چرا که در کشور نیازهای بسیار زیادی داریم که مردم با ورود به این عرصه‌ها می‌توانند برای رفع این نیازها، کمک کنند.

میرباقری ادامه داد: انقلاب و دفاع مقدس یکی از بزرگترین مواردی هستند که بدون کمک مردم محقق نمی‌شد؛ اما ای کاش بعد از دفاع مقدس نیز می‌توانستیم مردم را در عرصه نگه داریم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه تجربیات بین‌المللی موید اهمیت فعالیت تشکل‌های غیردولتی است، افزود: در اکثر کشورهای جهان، سازمان‌های مردم نهاد با حکومت‌ها در تعامل بوده و اکنون نیز اراده جدی دولت تدبیر و امید برای استفاده از همین ظرفیت است.

میرباقری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، اظهار کرد: با توجه به سابقه‌ای که در رسانه ملی دارم، سعی می‌کنم از این ظرفیت نیز برای کمک به فعالیت تشکل‌های غیردولتی استفاده شود و در جلسه‌ای که با رییس صدا و سیما داشتیم، قرار شد که از ظرفیت رسانه‌ها نیز برای توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود. چرا که هیچ کاری در کشور بدون تعامل با رسانه‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش کمی از ظرفیت مردم برای فعالیت در قالب NGO ‌ها هدایت شده، افزود: این در حالی است که سرمایه‌های عظیمی در کشور داریم که باید به این سمت هدایت شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی از برگزاری جلسات این چنینی با حضور وزیر کشور و نهایتا با حضور رییس‌جمهور خبر داد و افزود: در این جلسه سعی می‌کنیم بندها و زنجیرهایی را که به دست و پای NGO ‌ها بسته شده، باز کنیم. چرا که تقاضای اعضای تشکل‌های مردم نهادی که در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنند، عمدتا مربوط به همین قضیه است.

میرباقری ادامه داد: در حال حاضر تقاضاهای بسیاری برای ثبتNGO ‌ها وجود دارد، اما در این زمینه با موانع بسیاری روبرو هستیم؛ به گونه‌ای که مشاهده می‌کنیم به دلیل طول کشیدن زمان ثبت تشکل‌ها، عده‌ای از ادامه راه منصرف می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم دیپلماسی عمومی داشته باشیم، باید از تشکل‌های غیردولتی نیز کمک بگیریم، چرا که اکنون در عرصه بین‌الملل تنها بخشی از کارها توسط دولت انجام می‌گیرد.