ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
با هدف تبیین اصول و موازین اخلاق اسلامی؛

همایش اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسی آغاز شد

شهروندان:
همایش اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز شد.

اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسیبه گزارش واحد مرکزی خبر، این همایش با هدف تبیین اصول و موازین اخلاق اسلامی به ویژه در آستانه تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزاری شده است.

در آغاز این همایش، پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در باب الزامات اخلاق انتخاباتی قرائت شد.

حجج اسلام قرائتی، حاج علی اکبری، ری شهری و عالی در بخش نخست این همایش سخنرانی می کنند.

در بخش دوم این همایش نیز که از ساعت ۱۵ آغاز می شود حجج اسلام احمد خاتمی، پناهیان و صدیقی سخنرانی می کنند.

آیت الله حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری نیز سخنران پایانی این همایش است.

تاکید آیت الله نوری همدانی بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی

آیت الله نوری همدانی در پیامی به همایش ” اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی ” بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگران تاکید کرد.

در بخشی از این پیام با اشاره به اهمیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، حضور آگاهانه همگان در عرصه انتخابات برای اطاعت امر موکد خداوند متعال ، لازم دانسته شده است.

دربخش دیگری از این پیام با تاکید بر لزوم رای دادن به نامزد اصلح آمده است : باید به کسی رای دهیم که به تعبیر قرآن کریم اهل این امانت است و صلاحیت تصدی این مسئولیت را داراست و اصلح کسی است که آرمان های امام راحل را در نظر دارد.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از پیامش با تبیین شاخص های نامزد اصلح ریاست جمهوری می افزاید : نامزد اصلاح دارای تدین و تقوای الهی است که برای خدا و با اخلاص قدم به این عرصه گذاشته است تا ارزش های اسلامی را عملی و برقرار کند.

در این پیام همچنین ، اعتقاد کامل به ولایت فقیه به عنوان یکی از ارکان بسیار مهم نظام اسلامی ، درک صحیح از مشکلات جامعه و توانایی رفع مشکلات اقتصادی به ویژه گرانی و بیکاری ، توانایی مدیریت ، داشتن روحیه مردمی و شجاع بودن از دیگر شاخص هایی است که برای نامزد اصلح برشمرده شده است.

برچسب‌ها :