ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
يك استاد علوم ارتباطات:

دولت‌ها فرهنگ استفاده صحیح از ماهواره را نهادینه کنند

شهروندان:
یک استاد علوم ارتباطات معتقد است که دولتها با بالابردن آگاهی عمومی افراد جامعه برای تمیز نقاط قوت و ضعف برخی رسانه ها، به جای پارازیت، فرهنگ استفاده صحیح از ماهواره را در جامعه نهادینه کنند.

حسین افخمیحسین افخمی در گفت و گو با ایرنا درمورد پیشرفت علم و تکنولوژی نوین ارتباطی و ظهور تجهیزات جدید مخابراتی و ماهواره ای برای اطلاع رسانی در دنیا اظهارداشت: در مقابل آثار سویی که رسانه ها و برخی وسایل ارتباط جمعی از جمله ماهواره ها دارند، می توان با آسیب شناسی به موقع، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی را جایگزین ممنوعیت ها کرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید براینکه به دلیل پیشرفت علم نمی توان استفاده تکنولوژی را کنترل کرد، گفت: ماهواره یک رسانه است و همچون سایر رسانه ها کارکرد مثبت و منفی را توام دارد.

به گفته این استاد دانشگاه اگر مانع استفاده از ماهواره و تکنولوژی شویم، عملا مردم را از مزایای استفاده از تکنولوزی و فناوری روز محروم کرده ایم بنابراین عملا بستن ماهواره از سرچشمه کار نادرستی است.

افخمی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده مادامی که محدودیت و جلوگیری استفاده از تکنولوژی های ارتباطی، شبکه های اجتماعی و رسانه ای بعمل آمده نتیجه عکس داده و تنها محروم کردن استفاده عده ای را دربرداشته و دیگران از طرق مختلف به نحوی استفاده کرده اند.

استاد علوم ارتباطات تاکید کرد که پارازیت و ممانعت از دسترسی به شبکه های ماهواره ای راه حل اساسی نیست بلکه باید فرهنگ استفاده صحیح آن در جامعه نهادینه شود.