ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

درددلی با رییس‌جمهور

شهروندان:
در طول عمر هر فردی پیش می‌آید که شدیدا احساس می‌کند که می‌خواهد با خودش درددل کند و همین احساس برای مردم، در مقاطعی از زمان پیش می‌آید که بخواهند با رییس‌جمهور منتخب خود گفت‌وگوی بی‌غل و غشی از روی خیرخواهی داشته باشند.

حسن روحانی در همین راستا، بی‌رودربایستی، ولی با در نظر گرفتن تمامی جوانب اخلاقی، من نیز می‌خواهم با آقای روحانی یک درددلی از روی صفا و در جهت خیرخواهی داشته باشم.

۱-‌ دوست عزیز و برادر بزرگوارم، می‌دانید که در این شرایط بسیار سخت تحمیل شده به ملت شریف‌مان، خیلی از مردم، از اقشار مختلف؛ روشنفکر، کارگر، کارمند، بیسواد، دانشگاهیان، کشاورزان، حتی ایرانیان خارج‌نشین، جوانان، بازنشسته‌ها و خلاصه از همه نوع از قشرهای مختلف و متفاوت ایرانی به شما و مردان کابینه دولت یازدهم دل بسته و چشم به فعالیت‌های شما دارند تا با کلید تدبیر و امید و راستگویی و دوری از هرگونه سیاسی‌کاری و… تاحدودی قفل مشکلات موجود را که در اثر نابخردی کسانی که با حربه شعار در دولت‌های نهم و دهم در این کشور ریشه در اعماق زندگی مردمان صبورمان دوانیده، باز کنید.

۲-‌ رییس‌جمهور محبوب‌مان، با توجه ویژه به پلی که میان شما و مردم است، می‌توانید با اطمینان از مسیر آگاهی به دردها و مشکلات مردم عبور کنید. این پل مستحکم آگاهی‌دهنده و صادق همانا طیف زحمتکش، صبور و همیشه بر لبه‌ تیغ قرار گرفته خبرنگاران و اهالی مطبوعات هستند که در کمترین شرایط مادی و حتی بسیار پایین‌تر از زندگی یک کارگر شریف اهل کشور دوست و برادر و همسایه افغانستان است که بدون چشمداشتی به فردی یا مقامی، آنی را می‌نویسد که به صلاح و صواب ملت است و مناسب است که برخلاف گذشتگان، جایگاه ویژه‌ این پیام‌رسانان خبر و این قلم‌ به دستان به نگارش درآورنده شادی‌ها و غم و رنج‌های ملت، به طور شایسته‌یی در مد نظر آیند و با نظر مثبت شما در اسرع وقت، انجمن صنفی این عزیزان که بنا به تنگ‌نظری‌ عده‌یی که خود را قیم مردم می‌دانستند و سعی در

فرو ریختن این پل ارتباطی و این بنای متین و متقن کرده بودند هرچه زودتر بازگشایی شود. با زدن و دهان بستن، مگر می‌شود قلب تپنده این صنف شریف را از کار انداخت و این بازگشایی می‌تواند حداقل عنایت شما در این نظر مثبت و به دور از هر گونه نگاه امنیتی تلقی شود.

۳- عزیز ملت، رییس‌جمهور صبورمان، این روزها خیلی دلم گرفته از اینکه مردان کاربلد عرصه دیپلماسی دولت یازدهم که توانسته‌اند با لطف خدا، عنایت ویژه رهبر عزیز و دعای خیر ملت ناظر بر عملکردهای مسوولان، یخ ضخیم بی‌اعتمادی‌های بین‌المللی و ایران‌ستیزی‌های ایجاد شده از طرف سیاست‌های پرغلط و اشتباه دولتمردان نهم و دهم را رفته‌رفته بشکنند و آب کنند ولی متاسفانه در داخل، از طرف بعضی از افراد که البته تعداد آنها نیز اندک است ولی تریبون‌هایی از بیت‌المال را در اختیار دارند مورد هجمه تبلیغاتی و سیاه‌نمایی قرار گرفته‌اند و صدالبته این حرکات برای لاپوشانی حمایت‌های بی‌دریغ و پراشتباه‌شان در دوران هشت ساله گذشته از دولتمردان آن زمان و همچنین برای مشغول کردن دولتمردان کابینه شما ومنحرف کردن‌شان از این حرکت سازنده که سبب ایجاد نشاط و امید در دل مردم شده است، می‌باشد. امید داریم که مردان شما به‌جای افتادن در دام جواب دادن و پرداختن به صحبت‌ها و ایرادها و بهانه‌های واهی این گروه اندک بهانه‌گیر، با تکیه بر اعتماد ملت با قلبی مطمئن و سرشار از امید به راه تسخیر قلوب جهانیان و تلطیف دل‌ها و زدودن جو بی‌اعتمادی‌ها گام بردارند.

۴- آقای روحانی عزیز، با توجه به اینکه دیوار تورم، بیکاری و گرانی در این کشور بسیار ثروتمند، متاسفانه و به ناحق بسیار بلند شده است و هر لحظه نیز امکان فرو ریختن آن بر سر این مردم شریف وجود دارد یا بنا به گفته ظریفی، فرو ریخته شده است. به جای پرداختن به تئوری‌های پیچیده اقتصادی و رفتن به سوی روش‌هایی که زمان زیادی را می‌طلبد، مناسب است که؛

الف: پرهیز از افزایش حقوق‌ها

ب: پرهیز از افزایش قیمت‌ها در تمامی جوانب و رده‌ها

ج: دادن امتیازات پنج‌ساله شامل معافیت تمامی کارگاه‌های کوچک و بزرگ در هزینه‌های مالیاتی، برق، آب، بیمه و… که همین حرکت سبب رونق صنعت، کاهش هزینه‌های تولید، امکان رقابت کالای تولید شده ایرانی با کالاهای مشابه وارداتی، کاهش نرخ بیکاری، کاهش نرخ تورم و در نتیجه رونق چرخه اقتصاد مملکت و بازگشت شادی به خانه‌های مردم.

د: کنترل واردات و ممنوع کردن ورود کالاهای مشابه داخلی به کشور

هـ : پرهیز از دادن وعده ساختن پروژه‌هایی که فعلا، حتی بودجه‌یی برای آنها درنظر گرفته نشده است.

آقای روحانی عزیز، ما دل‌مان نمی‌خواهد که پس از پایان دوران خدمت شما به ملت شریف، زبان‌مان لال و گوش‌مان کر، بشنویم که علت ناکامی‌ها و عدم موفقیت‌ها، کارگزار بودن باشد و بس. ما آرزویمان غلبه شما بر مشکلات جاری کشور است که این تنها راه سرافرازی و نجات مردم از این همه ناملایمات موجود است. موفق و موید باشید.

محمد جعفری

اعتماد

برچسب‌ها : , ,