ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرعامل خانه سینما:

رونق سینما‌سازی به تعامل شهرداری نیازمند است

شهروندان:
مدیرعامل خانه سینما با بیان آن که طرح سینما سازی تا به امروز روی کاغذ بیشتر نمود اجرایی داشته و جنبه عملیاتی به خود نگرفته است، گفت: رونق سینما سازی به تعامل شهرداری نیازمند است.

محمدمهدی عسگرپور به گزارش ایرنا، محمدمهدی عسگرپور در مراسم تجلیل از سازندگان سالن های سینما اظهار کرد: از طرف جامعه اصناف سینمای ایران به دلیل برگزاری این مراسم تشکر می کنم. در این دوره قدم های خوبی برای رونق سینمای ایران برداشته شده که برنامه امشب یکی از آنها است.

وی ادامه داد: سینما ایران با شرایط کاملا غیر متوازنی امروز رو به رو است و تعداد سینما گران و آثار ساخته شده در یک سال با تعداد استودیوها و سالن های سینمایی تناسب ندارد.

عسگرپور افززود: برخی سینماها به حدی کیفیت پایینی دارد که حتی وقتی کارگردان هم فیلم خود را در آنها تماشا می کند، محصول خود را به جا نمی آورد.

وی درباره علت ساخته نشدن سالن های سینما در ایران گفت: عده ای بر این طبل می کوبند که سینمای ایران وضعیت فرهنگی مطلوبی ندارد. مشکل دیگر نداشتن استراتژی مشخص است و راهبردها در سینمای ایران بستگی به علایق و سلیقه مدیران بستگی دارد.

مدیرعامل مدیره خانه سینما گفت: سالن ها و شهرک های سینمایی زیادی روی کاغذ ساخته شده اند اما آنها را نمی بینیم.

وی گفت: حدود ۲۰ سال پیش طرحی برای سینما سازی تصویب شد که بر اساس آن قرار بود شهرداری ها زمین هایی برای این کار در نظر بگیرند و بانک ها وام لازم برای ساخت سالن ها ارائه کنند اما در نخستین قدم شهرداری ها زمین های پرت و دور افتاده ای را با عنوان مرغوب به این کار اختصاص دادند و طرح متوقف شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توقع داریم سینما رونق بگیرد باید جریانی در سینما سازی ایجاد شود که در صورت رخ دادن این اتفاق سینما هم خود را با این شرایط تطبیق خواهد داد.

برچسب‌ها : ,