ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اجرای طرح سینماسلام موجب ارتباط بیشتر شهروندان و سینما می‌شود

شهروندان:
رییس سازمان سینمایی گفت: اجرای طرح سینما سلام می تواند باعث ایجاد ارتباط بیشتر میان مردم و سینما شود.

حجت الله ایوبیبه گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری طرح سینما سلام با حضور در سینما آزادی در جمع خبرنگاران، افزود: ازدحام جمعیت و استقبال مردم از این طرح نشان می دهد که آنها سینما را دوست دارند و ما باید سعی کنیم برای اجرای بهتر این طرح بیشتر تلاش کنیم.

وی توضیح داد: انجمن سینماداران موافقت و همکاری خود را برای اجرای این طرح اعلام کرد و سینماداران به هیچ وجه مخالف اجرای این طرح نبودند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به این نکته که خطرپذیری ما کم است، گفت: اجرای طرحی مانند سینما سلام مشکلات خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم خطرپذیری خود را در عرصه سینما افزایش دهیم و شجاعانه عمل کرده و محافظه کارنباشیم.

ایوبی با یادآوری اینکه تمام سینماهای کشور امروز مملو از علاقه مندان به هنر هفتم بود، تاکید کرد: باور کنیم که بخشی از جامعه امکان سینما رفتن را ندارند. خانواده پنج یا شش نفره ای که نمی تواند هزینه سینما رفتن را پرداخت کند هم حق سینما رفتن دارد و این امکان در قالب آیینی همچون طرح سینما سلام امکان پذیر است.

به گفته وی، اجرای طرح سینما سلام می تواند به ارتباط موثرتر مخاطبان با سینما کمک کند. بهترین کار این بود که چنین طرحی را برگزار کرده و پس از انجام آن نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم.

ایوبی ادامه داد: تصور می کنم که امروز درآمد بوفه برخی سینماها از گیشه آنها کمتر نبوده است.

وی درباره دستاوردهای طرح سینما سلام، گفت: عدالت فرهنگی شعار دولت تدبیر و امید است. بارها تاکید کرده ایم که همانطور که لایه های مختلف اجتماعی شاید امکان استفاده از کالاهای فرهنگی مانند فیلم را نداشته باشند.

وی اظهار داشت: خبر دارم که امروز در مناطق محروم صف های طولانی مقابل سینما بسته شده است و این ازدحام این پیام را برای اهالی سینما دارد که آنان آثاری را تولید کنند و قطعا مردم از این فیلم ها استقبال خواهند کرد.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: امروز فیلم های خوبی در حال اکران بودند و مخاطبان در سینماهای مختلف می توانند ۱۷ اثر سینمایی را تماشا کنند.

امروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) طرح سینما سلام در تمام سینماهای کشور برگزار می شود که بر اساس آن تماشای فیلم های در حال اکران رایگان است.

برچسب‌ها : , ,