ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

رفتار پر از شادی

شهروندان – محمدعلی ابطحی:
روز جمعه، زیرکانه ترین رفتار را مردم داشتند. بی آنکه توجه هیچ تحلیلگری را به خود جلب کنند، زیر پوستی و آرام و بدون هیجان های قبل انتخابی 88 بالغانه راه صندوق های رای را پیمودند و آرام و در سکوت آنقدر رای دادند و دادند تا سبد آقای روحانی – به تنهایی – پر تر از سبد 7 اصولگرای دیگر شد. درباره این بلوغ فرصت برای نوشتن فراوان است. اما بلوغ شیرین تری را مردم ایران شنبه شب در خیابان های کشور نشان دادند. مثل متمدن ترین آدم های روی کره زمین، جمعه پس از آنکه رای دادند…

محمدعلی ابطحیایران باید در این زمینه به واسطه تاریخ فرهنگی اش پیشرو باشد. بنابراین بدیهی است که این ملت با هوشیاری و آگاهی کامل و با پرهیز از هرگونه خشونت، در مواقعی که بتواند به سمت گرایش های درونی و نهادینه شده اش حرکت می کند و گام های بزرگی را بر می دارد و این حرکت ملت ایران نشان دهنده خواسته های درونی اش است.

به خاطر رفتار مدنی و فرهیختگی ملت ایران، تنها روشی که موجب تحقق خواسته ها برای ملت بود، برخورد مدنی در قالب رای گیری و انتخابات بود و بس. بنابراین ملت ما مخصوصا در این چند سال اخیر که متاسفانه به خاطر ناهنجاری های اخلاقی و سیاسی، آسیب های بزرگی از جوانب مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دید، درصدد این بود به محض اینکه بتواند برای تغییر این وضعیت و برگشتن به جامعه آرمانی که امام خمینی (ره) و شهدای ما ترسیم کرده بودند، اراده کند والحمد لله حرکت ۲۴ خرداد ملت ما برای من همین مفهوم را دارد.

نکته دیگر اینکه با توجه به شعار های انتخاباتی آقای دکتر روحانی و با توجه به شخصیتی که از ایشان می شناسیم، من مطمئن و امیدوارم آن شعار ها خیلی سریع در دولت ایشان تحقق پیدا کند، چون ایشان مسائلی را از جمله عدالت و جلوگیری از برخورد سلیقه یی با افراد با گرایشات متفاوت سیاسی، آزادی بیان و توجه به کرامت انسانی ملت ایران و اقوامی که در ایران زندگی می کنند و در انتخابات هم شرکت کرده اند و… عنوان کردند و مشخص است که دولت ایشان «خردگرا است» و به تعقل، اخلاق و خرد دامن می زند و این همان دولتی است که مردم می خواهند ولی قطعا یک رییس جمهوری به تنهایی نمی تواند تمام شعار های انتخاباتی خودش را که بر آمده از خواسته های مردم است محقق کند و قطعا همفکران ایشان که در سطوح مختلف مدیریتی حضور داشتند و همانطور هم که خود ایشان اعلام کردند، دولت «وحدت ملی» را تشکیل می دهند، فارغ از گرایش های سیاسی با افراد متخصص به خاطر اسلام و ایران همکاری خواهند کرد تا کار دولت پیش برود و شعار هایی که اعلام شده هرچه زودتر تحقق یابد.

من فکر می کنم آقای روحانی قطعا به اقتصاد متکی به نفت بسنده نخواهند کرد و قطعا صنایعی را راه اندازی خواهند کرد تا اقتصاد داخلی تقویت شود و همه اینها آن فرهنگ شهروندی را برای مردم نهادینه می کند. بنابراین همان «مردم سالاری دینی» است که همه ما خواستار آن هستیم و باید سریعا تحقق یابد و مردم باید از همه طریق در سر نوشت کشورشان مشارکت داشته باشند .

برچسب‌ها : , ,