ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اخلاق سیاسی را در هیچ شرایطی فراموش نکنیم

شهروندان:
یک فعال اصلاح طلب گفت: اگر این انتخابات نماد اخلاق گرایی مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا بود که بود، در هیچ شرایطی اخلاق سیاسی را فراموش نکنیم، این پیروزی همه مردم است و تلاش کنیم فعالیت ها و برنامه های مان گروهی و جناحی نباشد.

اخلاق سیاسی شهاب الدین طباطبایی در گفت وگو با مهر گفت: اصلاح طلبان و اعتدال گرایان حامی حسن روحانی به وی‍‍ژه جوانان فعال سیاسی وابسته به این گروه ها در طول هشت سال گذشته با وجود همه برخوردها، سختی ها و محدودیت ها تجربیات ارزشمندی اندوخته اند. وی افزود: استفاده از این تجربیات حتما راهگشا خواهد بود، و اطمینان دارم دوستانم رویکردها و عملکردهایی که کار را به اینجا کشانده تکرار نخواهند کرد.

طباطبایی در ادامه با اشاره به این موضوع که با یک نگاه خاص و حذف رقیب کارآمد و عاقل نمی توان کشور را اداره کرد افزود: از دوستان جوانم که با وجود همه محدودیت ها و سختی های چند سال اخیر باز هم قهر نکردند و با انگیزه و شور برای تحقق حماسه سیاسی سعی مجدانه کردند می خواهم که اگر در طول چند سال گذشته از بعضی رفتارها و برخوردها آسیب دیده اند و رنجیده اند مراقبت کنیم که رفتار و برخوردمان از موضع پیروز انتخابات سبب رنجش و محدودیت و به حاشیه رفتن سایر نیروهای سیاسی نشود.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: اگر باور داریم که این پیروزی عقلانیت و تدبیر بوده که هست، از همین امروز تلاش مان را برای عقلانی و خردورزانه عمل کردن دوچندان کنیم، اگر این انتخابات نماد اخلاق گرایی مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا بود که بود، در هیچ شرایطی اخلاق سیاسی را فراموش نکنیم، اگر قبول داریم که این پیروزی همه مردم است که هست، تلاش کنیم فعالیت ها و برنامه های مان گروهی و جناحی نباشد، اگر تبعیض و نگاه حذفی را نمی پذیریم و ناپسند می شماریم تلاش کنیم این نگاه و برخوردهای تبعیض آمیز را از کردار سیاسی مان حذف کنیم.

طباطبایی ضمن اعلام آمادگی برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نخستین جلسه مفاهمه ملی جوانان، گفت: پیشنهاد می کنم فعالان جوان سیاسی از همه جناح ها و گروه ها، با مبادله تجربیات و دیدگاه هایشان و گفت وگوهای مستمر در سطح ملی آغازگر مفاهمه و گفت وگوی سازنده در کشور باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حاکم شدن عقلانیت و اعتدال و با همدلی و مشارکت همه نیروهای دلسوز و عاقل، بالاخره مردم به آرامش و رفاهی که شایسته آن هستند برسند.

برچسب‌ها : , ,