ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تقاضای دادستانی تهران برای پرداخت دیه به خانواده مرحوم عبادی

شهروندان:
دادگاه مرحوم میثم عبادی از کشته شدگان ناآرامی های سال 88 صبح امروز سه شنبه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

وظایف رئیس قوه قضائیهبه گزارش ایرنا، دادگاه مرحوم عبادی با حضور اولیای دم، وکیل مدافع، نماینده دادستان و هیات قضایی برگزار شد که نماینده دادستان در نامه ای از هیات قضایی پرونده تقاضا کرد با توجه عدم شناسایی قاتل، دیه از بیت المال به اولیای دم پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع اولیای دم مرحوم عبادی نیز از دادگاه خواست با توجه به عدم شناسایی قاتل و به استناد ماده ۴۸۷ قانون مجازات اسلامی، دادگاه با پرداخت دیه از محل بیت المال موافقت کند.

در پایان قاضی شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: بزودی رای این پرونده صادر می شود.

دادسرای جنایی تهران پس از دریافت گزارش وقوع قتل در ناآرامی های خرداد ماه ۸۸ با تشکیل پرونده، رسیدگی جدی به آن را آغاز کرد.

با وجود حساسیت های موجود در این پرونده، بازپرس جنایی با وسواس و دقت زیاد این موضوع را پیگیری کرد که حتی منجر به بازداشت یک ماهه یکی از اعضای بسیج تهران شد.

به گفته ترک همدانی وکیل مدافع اولیای دم مرحوم عبادی، پس از تحقیقات مفصل از فرماندهی بسیج تهران، بررسی شرایط اوضاع و احوال منطقه، محل وقوع قتل و این که سپاه تهران در ایام ناآرامی های سال ۸۸ دستورعدم استفاده از سلاح گرم را صادر کرده و‏ از سلاح گرم استفاده نکرده است، برای تنها متهم پرونده قرار منع تعقیب صادر شد.

وی افزود: با توجه به این که در این پرونده متهم وجود ندارد و متهم به قتل شناسایی نشده است درخواست کردیم دیه مقتول از بیت المال مسلمین پرداخت شود.