ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آیت الله نوری همدانی:

اسلام، مردم و ولایت فقیه رکن‌های اساسی انقلاب هستند

شهروندان:
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی تمام معادلات رژیم طاغوت را بر هم زد و به همین دلیل دارای سه رکن اساسی اسلام، مردم و ولایت فقیه است.

آیت الله نوری همدانیبه گزارش ایرنا، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در جشن انقلاب که روز پنج شنبه در مصلی تهران برگزار شد، افزود: امام خمینی(ره) توانستند یکی از رکن های انقلاب که همان اسلام ناب بوده، به زندگی مردم بیاورد و اسلام به حاشیه رانده شده را دوباره جلوه گر کند.

وی ادامه داد: در دورانی که اسلام به حاشیه رانده شده بود و برخی شعار جدایی دین از سیاست را عنوان می کردند، این اسلام ناب به جامعه بازگشت.

این مرجع تقلید کشورمان با بیان اینکه، در زمان طاغوت می خواستند مردم را نسبت به اسلام بدبین کنند، گفت: رژیم ستم شاهی اسلام را بدون ظلم ستیزی و جدای از جهاد عنوان می کرد، اما امام خمینی(ره) اسلام را با بیانی مستند و داشتن شجاعت و شهامت تمامی این حرف ها را کنار زده و کار بزرگ نابودی طاغوت را نمایان ساخت.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ایمان و معرفت امام خمینی(ره) یادآور شد: امام خمینی(ره) همیشه در نمازهای شب با خداوند در راز و نیاز بود، به ناله و اشک در درگاه خدا می پرداخت که یکی از همین ثمرات موفقیت ایشان توکل به ذات الهی بوده است.

وی رکن دوم انقلاب را مردم عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) توانست مردم را آگاه و بیدار کند و بگونه ای بود که مردم آماده بودند مقابل گلوله های رژیم ستم شاهی بایستند و پشت انقلاب اسلامی ایستادند که البته امروز هم این چنین است، محبت مردم به رهبر معظم انقلاب نشانه این حمایت است.

این مرجع تقلید ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم همانگونه که امام خمینی(ره) در کنار مردم ایستاد به حمایت مردم می پردازند و با بودن این پشتیبانی های دو سویه و وجود این مردم احتیاجی به سلاح های هسته ای نیست، چرا که پشتوانه نظام همین مردم هستند.

آیت الله نوری همدانی رکن دیگر انقلاب را ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: توجه به ولایت فقیه در جای جای دین مطرح شده و این مهم یکی از ارکان اصلی انقلاب محسوب می شود.

وی ادامه داد: ولایت فقیه شجره طیبه است که ریشه در قرآن، فقه و تاریخ دارد و توجه به آن ضروری است.

این مرجع تقلید شیعیان به وجود رهبر در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای ضروری در تاریخ بشر وجود رهبر بوده و از ابتدای خلقت بشر نیز لحظه ای سطح زمین خالی از رهبر نگشته است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در روایات دینی ما تاکید بر امام شناسی شده و این مهم که انسان باید امام خود را بشناسد یکی از ضروریات محسوب می شود.

وی ادامه داد: اساس اسلام بر محور امامت پی ریزی شده و امامت ارتباط مستقیمی با توحید، نبوت و معاد دارد.

این مرجع تقلید نخستین گام پیامبران را مبارزه با حکومت های فاسد عنوان کرد و گفت: حضرت ابراهیم(ع)، موسی(ع) و تمامی پیامبران بویژه حضرت محمد(ص) با فرعون ها و ابولهب ها مبارزه کردند و این راه را امامان معصوم نیز انجام دادند که هدف اصلی همگی تشکیل نظام مقتدر بر اساس دین و اسلام بوده است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه امام خمینی(ره) را پیرو مکتب انبیا و اولیا و امامان معصوم خواند و گفت: رخداد انقلاب اسلامی عظمتی بزرگ بود که تمام معادلات دنیای ابرقدرت ها را برهم زد و مبارزه با ظلم و ذلت ناپذیری را معنا کرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ علمای بزرگ تشیع با همان بهره گیری از فرمایشات معصومین زیر بار زور نرفتند و امام خمینی نیز این راه را ادامه دادند تا به سرانجام برسد.

این استاد حوزه علمیه به مبارزه طلبی امام خمینی(ره) با قانون های ظالمانه رژ یم طاغوت اشاره کرد و گفت: بعد از تصویب قانون کاپیتالاسیون و در ۳ آبان سال ۴۳ امام سخنرانی بسیار مقتدارنه ای در این باره انجام دادند و به تبیین این واقعیت پرداختند که منجر به تبعید ایشان شد و از پا ننشستند.

آیت الله نوری همدانی فکر، اندیشه و قلم امام خمینی(ره) را تاثیر گذار دانست و دنباله رو آن راه را نیز در رهبر معظم انقلاب جلوه گر خواند.

وی ادامه داد: طی سالهای پس از انقلاب و امام سکاندار شجاع، با تدبیر، با درایت و آگاه این انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای بوده که توانست نظام را با قدرت و درایت به پیش ببرد.

این مرجع تقلید کشورمان خود کفایی، خود باوری، توجه به بانوان، پیشرفت در تمامی زمینه ها، توجه به جوانان و عظمت را از ثمرات انقلاب و مبارزه با استعمار عنوان کرد.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: امام در جای جای کلمات انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت قائم(عج) دانسته اند و ما نیز این اعتقاد را در دل داریم و آن را ادامه خواهیم داد.