ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
درخواست ابتکار:

دانش‌آموزان شیوه‌های غلط زیست محیطی را تذکر دهند

شهروندان:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براین که برای نجات محیط زیست، نیاز است رویکردهای فرهنگی در این زمینه تقویت شود، از همه دانش آموزان کشور خواست تا شیوه های غلط زیست محیطی را به والدین و مسئولان تذکر دهند تا رویه های نادرست گذشته اصلاح شود.

معصومه ابتکاربه گزارش ایرنا ، معصومه ابتکار روز یکشنبه در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش اظهار داشت : داشتن آینده ای پاک و سالم حق مسلم همگان است که این امر با همکاری و همیاری دانش آموزان ایرانی در راستای حفظ محیط زیست و نجات طبیعت ایران میسر می شود.

وی اظهار داشت : امضای تفاهنمامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش زمینه حفظ محیط زیست و حضور فعال تر دانش آموزان در این عرصه را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه گام خوبی در این زمینه بر داشته شده است گفت : اکنون در کتاب های درسی تا حدودی به موضوعات محیط زیست اشاره شده است .اما باید پررنگ تر و جدی تر به این مسئله نگاه شود.، در دولت تدبیر و امید که رویکری زیست محیطی دارد امضای این تفاهنمامه نقطه عطفی برای توسعه در این بخش است.

وی به معادله برد- برد اشاره کرد و گفت : از یک سو گسترش فرهنگ زیست محیطی و حفاظت از طبیعت در مدارس ، روحیه مسئولیت پذیری ، همدلی و فعالیت های فوق برنامه ، افزایش سطح علمی دانش آموزان ، توجه به مسایل روز علمی و مرزهای دانش و آموختن از تجربیات گذشتگان در یک سوی این تفاهنامه است.

وی ادامه داد: سوی دیگر این معادله این است که دانش آموزان در حفظ محیط زیست نقش بسزایی دارند و تذکر آنها به بزرگتر ها و مسئولان می تواند در حفظ محیط زیست تاثیر گذار باشد.

ابتکار اظهار داشت : متاسفانه بزرگتر نسبت به اجرای شیوه های غلط زندگی عادت کرده اند به عنوان مثال انباشتن زباله و یا الگوی غلط مصرف آب برخی از این عادات است که دانش آموزان با تذکر دادن آن به بزرگتر ها می توانند روش صحیح زندگی با حفظ محیط زیست را در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که دانش آموزان نگران آینده خود و کشورشان هستند ، به حفظ محیط زیست اعتقاد دارند، از این رو با اجرای برنامه های مدون و علمی و می توان این روحیه را تقویت کرد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: متاسفانه امروزه به راحتی از منابع موجود استفاده می کنیم بدون اینکه توجه داشته باشیم که نسل های آینده هم به آنها نیاز دارند.

ابتکار به مفید بودن امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : می توان با این گونه اقدامات و همکاریها، رویه نادرست گذشته را جبران کرد و مسیر صحیح توسعه پایدار را در پیش گرفت.