ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

سلامت در فرهنگ معطوف به سلامت روان است

شهروندان:
معاون فرهنگی کمیسیون ملی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با بیان این که روان آرام ، آرامش را به جسم منتقل می کند،گفت: سلامت در فرهنگ معطوف به سلامت روان است.

کمیسیون ملی سازمان آموزشیعبدالمهدی مستکین روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بندرعباس با خواندن بیت هایی از اشعار مولانا (شاعر قرن هفتم هجری) به پیوند سلامت جسم و روان در انسان ها اشاره کرد و افزود: برای تقویت هر چه بیشتر سلامت اجتماعی انسان ها باید تلاش کنیم .

این شخصیت فرهنگی بر استفاده از داستان های مثنوی معنوی مولانا و بهره گیری از اشعار این شاعر نامی برای تبیین اهمیت توجه به سلامت روان تاکید کرد.

وی بیان داشت: امنیت ، اشتغال و رفاه، اضلاع اصلی سلامت روان هستند و مسوولان استان هرمزگان باید در این سه زمینه تلاش وافری به خرج دهند.

معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: اشتغال ، سلامت اجتماعی و امنیت استوانه های اصلی سلامت به شمار می آیند و با توجه به آنها می توان در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.

وی افزود: می کوشیم در این مسیر حرکت کنیم هرچند که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: این سازمان هر ساله یک سهمیه برای ثبت آثار به کشور ها اختصاص می دهد و تاکنون ایران ۵۸ یادمان تاریخی خود را به ثبت جهانی رسانده است.

مُستَکین با اشاره به این که ایران جزو پنج کشور برتر آسیا در ثبت میراث فرهنگی است، اظهار کرد: تا کنون ۳۱ تن از مشاهیر ، ۱۶ میراث مادی و ۱۱ اثر معنوی ایران در یونسکو ثبت جهانی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به میراث غنی و پیشینه کهن ایران ، هنوز میراث های معنوی بسیاری در این کشور وجود دارد که می توان آنها را به ثبت جهانی رساند.

معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران به موضوع ثبت جهانی پرونده فناوری بادگیر ها اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی هم اینک در حال آماده سازی این پرونده برای ارائه به یونسکو و ثبت جهانی آن است.

برچسب‌ها : ,