ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش:

اختصاص یک درصدی بودجه دستگاه‌ها به امور جوانان ضمانت اجرایی ندارد

شهروندان:
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به مجاز شدن دستگاه‌ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به امور جوانان و خانواده این قانون تضمینی برای اجرا ندارد، اما در مجموع برای شروع اتفاق خوبی است و امیدواریم در سال‌های آینده لفظ مجاز در قانون به الزام تبدیل شود تا شاهد نتایج خوب این طرح باشیم.

زارعیمحسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای اجرایی شدن این قانون در ماده ۴۱ قانون برنامه پنجم دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا برنامه‌های خود را در حوزه جوانان مشخص کنند و تکلیف دستگاه‌ها نیز در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان روشن خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان و ستادهای استانی آن بهترین جایگاه برای برنامه‌ریزی این یک درصد است، ادامه داد: نکته‌ای در گذشته وجود داشت که دستگاه‌ها در مقابل برنامه‌های ستاد ساماندهی، نداشتن بودجه را دلیلی برای عدم اجرای برنامه‌ها عنوان می‌کردند و این قانون تا حدودی می‌تواند راهگشا باشد و به نظرم این هماهنگی و برنامه‌ریزی در حال اتفاق افتادن است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این ابتدای راه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده لفظ مجاز به الزام تبدیل شود و حتی اختصاص یک درصد نیز افزایش یابد تا کارآمدی این قانون بیشتر شود.

زارعی در پایان در مورد برنامه‌های آتی اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: به علت اینکه ماه رمضان را در پیش داریم و رفت و آمد برای شهرستانی‌ها با سختی روبروست، تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه خاصی از سوی اداره مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزار نخواهد شد.

برچسب‌ها :