ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

معاون رییس جمهوری: دولت با یک سری تعهدات قبلی مواجه است

شهروندان:
معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید برای حل و فصل مسایل، برنامه هایی داشت اما با یک سری تعهدات که از قبل برای ما مانده مواجه شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدباقر نوبخت در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان به تعهدات باقی مانده از قبل از جمله پرداخت نقدی یارانه افزود:باید ۲۲ هر ماه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تقسیم کنیم.

نوبخت بیان کرد: باید این رقم را از خزانه برداشت کنیم و بین این افراد تقسیم کنیم، آن هم خزانه ای که خالی بود.

معاون رییس جمهوری گفت: این پول به آن بچه ای که از مادر متولد می شود تا آن فردی که باید راهی بهشت زهرا شود تعلق می گرفت و از کجا بیاوریم و این پول را بدهیم!

وی ادامه داد:البته دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به ما پاسخ مثبت دادند و صرف نظر کردند و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل بدست آمد.

وی همچنین با اشاره به این که اعتبار طرح های نیمه تمام را از کجا باید تامین کنیم، بیان کرد: مساله دیگر نیز نیروی انسانی است، که برای هزاران نفر بلکه ده ها و صدها هزار نفر توقع استخدام ایجاد شده است در حالی که دولت بیش از ظرفیت خود نیرو دارد آن هم دولتی که باید چابک سازی شود.

وی اظهار کرد: من گفتم که ۴۱ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری کنیم اما باید چند برابر آن به کارمندان حقوق دهیم.

نوبخت در این جلسه که در جمع نمایندگان افرادی که در آزمون های استخدامی شرکت کرده اند و هنوز پذیرفته نشده اند و افرادی که هم تبدیل وضعیت شده اند اما به آنها گفته اند که باید به شرایط اول خود برگردند، توضیحاتی را ارایه کرد.

وی افزود: افرادی که آزمون داده و قبول شده اند، چه لطمه ای به زندگی آنها وارد می شود!

معاون رییس جمهوری گفت: ما باید به شما حرف راست بگوییم و بیان من شفاف است و اگر دستگاه مجوز استخدام می خواهد من صادر می کنم و بند دوم اگر می تواند دستگاه حقوق دهد برود بدهد، اما اگر از من بخواهد و بگوید شما حقوق بدهید ما جایی را نداریم که از آن محل پول برداریم و حقوق بدهیم بنابراین من چه راه حل دیگری می توانم داشته باشم، پس من می گویم که هر دستگاهی پول دارد برود این افراد را جذب کند.

نوبخت افزود: ما برای سال ۹۳ بودجه خود را نسبت به قبل از آن یک کمی محتاط تر دیده ایم و به همین خاطر روی آن حساب باز کرده ایم و اعدادی که ما ارایه می کنیم اعداد رویایی نیست و سعی می کنیم مستند ارایه شود.

وی در خصوص درخواست بخشودگی وام های قبل از زلزله بم نیز افزود: با توجه به اینکه در کشور ما هر سال چندین زلزله داریم، اگر قرار باشد افراد تسهیلاتی از بانک دریافت کنند و این منابع را به بانک برنگردانند بانک ها توان پرداخت تسهیلات جدید را ندارند لذا در جایی که اگر دولت تعهد کرده باشد، به تعهد خود عمل می کند و در غیر این صورت افرادی که تسهیلات گرفته اند باید آن را پرداخت کنند.

نویخت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی اینکه آیا به جای یارانه، کارت الکترونیکی به مردم ارایه می شود، عنوان کرد: فعلا تصمیمی در این زمینه نداریم و افرادی که ثبت نام کرده اند یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به آنها پرداخت می شود و گروهی که انصراف داده اند، اعتبار آنها صرف درمان می شود.

برچسب‌ها : ,