ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شهرام ناظری: شاید موسیقی میان گرفتاری‌های مملکت اهمیتی ندارد

شهروندان:
بیش از 10 سال گذشت تا دوباره شوالیه برای اجرای کنسرت، اوایل خرداد 93 به زادگاهش برگردد.

شهرام ناظریایسنا نوشت:  بلوار اصلی کرمانشاه حوالی ساعت ۲۱ دوم خرداد ترافیک سنگینی را تجربه می‌کرد و به اندازه تمام صندلی‌های سالن ورزشی امام خمینی(ره) اهالی هنر و هنردوستان کرمانشاهی آمده بودند، چیزی بیش از دو هزار نفر…

۴۵ دقیقه تاخیر شروع کنسرت، به خاطر ازدحام جمعیت و ترافیک مقابل سالن ورزشی امام کافی بود تا علاقه و شور چندین ساله مردم کرمانشاه را برای شنیدن صدای شوالیه بفهمی.

شوالیه قبل از اجرا پشت تربیون رفت و گفت که چقدر از اینکه دوباره در میان همشهریانش است و در زادگاهش کنسرت می‌دهد، خوشحال است.

ناظری افزود: در دوره جدیدی که به سر می‌بریم مسئولین باید بیشتر از همیشه به فکر مردم هنردوست کرمانشاه باشند.

او گفت: مردمی که اینقدر علاقمند شنیدن موسیقی هستند، نباید برای اجرای کنسرت به سالن ورزشی بیایند و ضرورت دارد یک سالن موسیقی در کرمانشاه احداث شود.

وی شور و اشتیاق مردم را بی نظیر خواند و گفت: در کمتر جای جهان مردمی با این شور و حرارت می‌بینی و به پاسداشت این همه شور و اشتیاق تصمیم گرفتیم تا در حد توان خدمتی شایسته به جوانان کرمانشاهی ارائه دهیم.

صحبت‌های شوالیه با زبان کردی بیشتر به دل حضار نشست.

شوالیه آواز ایران گفت: سالها آرزو داشته در کرمانشاه برنامه اجرا کند، اما پاره‌ای از مشکلات به او اجازه این کار را نداده و حالا که نگاه جدیدی به هنر و فرهنگ می‌شود، علاقه و مساعدت مسئولین باعث شده تا او به کرمانشاه بیاید.

ناظری استقبال مسئولین را موجب برپایی این کنسرت دانست و گفت: همین استقبال برای من نشانه خوبی بود تا در آینده هر خدمتی که از دستم بر می‌آید برای کرمانشاه انجام دهم.

او با اشاره به این نکته که کرمانشاه ردپای سه امپراطوری بزرگ ایران یعنی هخامنشی، ساسانی و اشکانی را در خود دارد، گفت: این عامل اصلی فرهنگ بالای مردم این سرزمین است.

ناظری برگزاری کنسرت این‌چنینی را که در آن بخش‌هایی از شاهنامه فردوسی بصورت موسیقی مقامی اجرا شود را منوط به حضور یک گروه ارکستر ۱۵۰ نفره دانست و ادامه داد: برای انجام این کار به دلیل نبود حمایت نهاد و یا ارگانی مجبور شدیم تا در حد توان امکانات و وسایل اجرای کنسرت را مهیا کنیم.

او ابراز امیدواری کرد، مسئولین به سمتی حرکت کنند که تمامی امکانات در اختیار هنرمندانی که واقعا قصد ارائه هنر به مردم را دارند قرار داده شود.

شوالیه آواز ایران در ادامه از انتشار آلبومی در آمریکا که در آن موسیقی کلاسیک ایران با موسیقی غربی ادغام شده خبر داد و گفت: این اولین بار است که موسیقی ایرانی در سبک کلاسیک آن در سطح جهان منتشر می‌شود و این آلبوم توانسته رتبه اول موسیقی کلاسیک در جهان را کسب کند.

او گفت: موسیقی‌های کلاسیک زیبایی در ایران ساخته می‌شود اما بیشتر آن‌ها به دلیل برخی مشکلات تنها در ایران انتشار پیدا کرده و بعد جهانی پیدا نمی‌کنند.

وی ساخته شدن این آلبوم در خارج از کشور را علتی برای انتشار آن در سطح جهانی دانست و بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم مصاحبه با رسانه‌هایی همچون «نیویورک تایمز» هنوز ارگان‌های فرهنگی مملکت‌مان در خصوص این آلبوم صحبت نکرده‌اند.

وی با گله‌مندی از مسئولین فرهنگی در این زمینه گفت: شاید گرفتاری‌های مملکت زیاد است و موسیقی در این میان اهمیتی ندارد.

ناظری در پایان گفت: زمانی که هنرمندان با دست خالی و بدون حمایت، اثری هنری را خلق می‌کنند، حداقل کار، تقدیر از آن‌ها است.

برچسب‌ها :