ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۵۵۰۰ میلیارد ریال برای گسترش مراکز درمانی تامین اجتماعی اختصاص یافت

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال پنج هزار و 500 میلیارد ریال از منابع تامین اجتماعی برای گسترش مراکز درمانی این سازمان اختصاص یافته است.

علی ربیعیعلی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح پلی کلینیک شهید فاتق در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: تخصیص این مبلغ برای ارتقای خدمات درمانی مستمری بگیران، کارگران و بازنشستگان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۵ میلیون بیمه شده زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور هستند و این سازمان سهم بزرگی در نظام سلامت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر این سازمان بر طبق وظیفه قانونی خود در جهت بهبود وضعیت بیمه ای حرکت می کند که صدور کارت الکترونیک برای بیمه شدگان یکی از اقدامات در این راستا است.

وی همچنین از تلاش هایی جهت ادغام زیرساخت های بیمه ای در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه متعهدانه و با ایجاد آمادگی حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از سه وظیفه سازمان تامین اجتماعی تاکنون مغفول مانده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی فقط دو وظیفه ˈدرمان و بیمهˈ را برعهده ندارد، لذا در مدیریت فعلی بحث بیمه های اجتماعی به طور جدی دنبال می شود.

وی رسیدگی به بحث مشاغل سخت و زیان آور کارگران، طرح مسکن امید برای جامعه تحت پوشش، رسیدگی به مسائل رفاهی مستمری بگیران و بازنشستگان،ایجاد خانه های امید در مراکز استان ها و رفع مشکلات کارگران فولاد را از جمله برنامه های در حال اجرا در این زمینه برشمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهمنامه ای با وزارت مسکن در خصوص مسکن کارگران، گفت: در قالب این تفاهمنامه سهم مشارکت کارگران، میزان حمایت های دولت و تامین اجتماعی بزودی اعلام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۳۰۰ مرکز درمانی سرپایی زیر پوشش تامین اجتماعی در سطح کشور دایر است.

تقی نوربخش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۵ مرکز سرپایی سازمان تامین اجتماعی در کشور، افزود: از این تعداد دو مرکز مربوط به استان خراسان رضوی و در شهرستان های خواف و درگز بهره برداری می شود.

به گفته وی، همچنین امسال و همزمان با هفته دولت سه شعبه بیمه در شهرستان های نیشابور ،سبزوار و تربت حیدریه استان خراسان رضوی افتتاح می شود.

وی همچنین در خصوص سووال یکی از خبرنگاران مبنی بر فعالیت کلینیک های ویژه بانوان گفت: امسال سه مرکز درمانی ویژه بانوان زیر پوشش تامین اجتماعی در کشور احداث می شود که امید است یکی از آنها در مشهد باشد.