ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نوبخت: زمان حذف یارانه بگیرهای پردرآمد را اعلام نمی کنیم

شهروندان:
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در زمان حاضر اخبار مربوط به زمان حذف و تعداد یارانه بگیرهای پردرآمد را اعلام و منتشر نمی کنیم.

محمدباقر نوبختبه گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری اصفهان افزود: همه یارانه بگیرهای پردرآمد از طریق کسب اطلاعات از پایانه ها و مراکز مختلف شناسایی شده اند اما اکنون تاریخ حذف آنها از فهرست یارانه بگیرها را اعلام نمی کنیم.

وی توضیح داد: انتشار این قبیل اخبار باعث نگرانی افراد و اقشار ضعیف می شود و دغدغه پیدا می کنند که مبادا از لیست یارانه بگیرها حذف شوند.

وی با بیان اینکه در تبصره ۲۱ قانون هدفمندی یارانه ها، محل منابع دولت تعریف شده ،گفت: مجلس شورای اسلامی به ما اجازه داده که قیمت ها را افزایش دهیم اما دولت مخالف این کار است.

وی افزود: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان و دو هزار میلیارد تومان برای اشتغال و بیمه بیکاری پیش بینی شده است.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره استخدام افراد شرکت کننده در آزمون های استخدامی سال ۹۰ و ۹۱ گفت: اقدامات لازم برای استخدام این افراد صورت گرفته هرچند برخی از آنها منشاء قانونی نداشته و مراحل قانونی را طی نکرده است.

نوبخت افزود: دولت یازدهم به تعهدات قانونی دولت قبلی و اعتمادی که مردم به آزمون های استخدامی کرده اند، احترام می گذارد و آنها را پیگیری می کنیم.

وی با تاکید بر این که بدنه دولت از نیروی انسانی اشباع شده است، اظهار کرد: مشکلات اشتغال و اقتصاد را نمی توان از طریق استخدام در دولت حل کرد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق کارمندان در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری درباره بازنشستگان فولاد گفت: دولت در شش ماه گذشته کمک خوبی در این زمینه کرده و هشت هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان برای پرداخت معوقات تا تیر امسال داده است.

معاون مجلس، حقوقی و استان های معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری نیز در این نشست در پاسخ به سوالی درباره تونل گلاب ۲ گفت: این یک طرح داخلی و در راستای پدافند غیر عامل است.

علیرضا صالح افزود: این تونل در شش سال گذشته بدنبال حادثه ای که برای خط لوله اصفهان افتاد و آب شرب شهر اصفهان به مدت دو هفته قطع شد، احداث گردید.

وی تصریح کرد: از این تونل در مواقع ضروری و برای تامین آب شرب حدود سه میلیون نفر جمعیت ساکن در استان اصفهان استفاده می شود.

معاون رییس جمهوری پس از این نشست عازم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد تا رییس جمهوری را در سفر دو روزه اش به این استان همراهی کند.