ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

امیدواریم تا پایان امسال به تورم ۱۰ درصدی برسیم/ ایجاد سالانه یک میلیون شغل جدید

شهروندان:
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل جدید در سطح کشور، گفت: برای ایجاد هر شغل در صنعت پتروشیمی دو میلیارد تومان هزینه می‌شود.

علی ربیعیمهر نوشت: علی ربیعی شنبه شب در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی برای رونق و توسعه اقتصادی کشور صورت گرفته و ما به مردم قول داده‌ایم که تورم را کنترل کرده و کاهش دهیم و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تورم از ۴۶ درصد به تا پایان سال ۹۲ به ۳۹ درصد رسیده و هم اکنون تورم ۲۵ درصدی را داریم گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال تورم را به ۱۰ درصد که آرزوی ۴۰ ساله مردم است برسانیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه خروج از رکود را طراحی کرده‌ایم، بیان داشت: امسال ۳٫۲ برابر سال گذشته اعتبارات عمرانی را اختصاص داده‌ایم و طی پنج ماهه امسال هفت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

هفت میلیون شغل طی هفت سال آینده باید ایجاد شود

وی ادامه داد: برخی از پیمانکاران مطالبات خود را دریافت نکرده بودند و ورشکسته شده بودند و دولت نمی توانست پول پیمانکاران را بدهد و ما تلاش کردیم و این مسائل را حل کرده ایم.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ میلیون شغل در کشور داریم، افزود: تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۹ میلیون شغل در کشور داشته باشیم و هفت میلیون شغل طی این مدت باید ایجاد شود تا پاسخگوی افراد جویای کار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سالانه یک میلیون شغل را باید در کشور ایجاد کنیم، اذعان داشت: با این وجود هم مقداری مشکل بیکاری خواهیم داشت و باید تلاش کنیم تا بر غول بیکاری چیره شویم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هر درصد رشد اقتصادی باعث ایجاد ۱۸۰ هزار شغل می شود و برای دستیابی به اهداف مورد نظر در زمینه اشتغال باید سالانه هفت درصد رشد اشتغالی داشته باشیم.

برای ایجاد اشتغال باید خورده پول‌های مردم را هم به کار بگیریم

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته حدود ۵۶ درصد رشد منفی اقتصادی داشته ایم، تصریح کرد: باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

ربیعی افزود: اگر می‌خواهیم خون شهیدا و انقلاب و ارزش‌ها را حفظ کنیم باید اشتغال ایجاد کنیم و از رکود خارج شویم و با برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه هر چه بیشتر تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم که خورده پول‌های مردم را هم به کار بگیریم و هر بخش سهم خود را به وبی در این زمینه انجام دهد.

قیمت تمام شده برای ایجاد هر شغل افزایش یافته است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اجرای طرح های مناسب برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: یکی از این طرح تکاپو است که در سطح استان‌ها اجرا می شود.

وی اظهار داشت: موضوع این طرح، کار از خانه تا کارخانه است و خوشه‌های صنعتی و کار با سرمایه کم است که در هفت استان مطالعات آن انجام شده است.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت تمام شده برای ایجاد هر شغل افزایش یافته است، اذعان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر برای ایجاد هر شغل در صنعت پتروشیمی دو میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: در بحث تعاونی ها نیز مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید برنامه مناسبی داشته باشیم و در بحث تعاونی‌ها باید تحول ایجاد کنیم.

برچسب‌ها : , ,