ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
احداث نخستین پارک بازی در نصیرآباد

وقتی چشم کودکان روستا به نشاط روشن می‌شود

شهروندان:
کودکان روستای نصیرآباد استان چهارمحال و بختیاری برای اولین‌بار صاحب پارک بازی در کنار مزارع کشاورزی خود شدند و با افتتاح بوستان “نشاط” برای اولین‌بار طعم لذت بازی با سرسره، تاب و… را تجربه کردند.

کودکان به گزارش مهر، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های کم برخوردار و محروم کشور در جنوبی غربی کشور است که در روی رشته کوه زاگرس واقع است.

بعد از انقلاب اقدامات سازنده و توسعه‌ای در نقاط مختلف این استان انجام شده است و بسیاری از مناطق این استان در حال توسعه و رشد است، اما همچنان رنگ محرومیت و فقر در بسیاری از مناطق این استان مشاهده می شود.

این استان یکی از پرروستاترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و در حدود بیش از ۹۰۰ روستا در این استان وجود دارد که رنگ محرومیت و فقر در بسیاری از آنها به چشم می‌خورد.

روستاها از مناطقی هستند که کمتر توسعه پیدا کرده اند و امکاناتی که در شهر وجود دارد در روستا دیده نمی‌شود.

یکی از مهمترین امکاناتی که شهرهای استان چهارمحال و بختیاری نسبت به روستاها دارند پارک‌های بازی مخصوص کودکان است که روستاها فاقد پارک بازی هستند.

کودکان در کنار دیگر امکانات شهر می‌توانند در پارک‌های بازی مشغول بازی شوند و از بازی با لوازم بازی پارک لذت ببرند اما در روستاها کودکان به علت نبود پارک بازی لذت بازی را در بازی های محلی و حضور در مزارع کشاورزی وطبیعت تجربه می‌کنند.

برای اولین باری در یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری به همت دهیار روستا و کمک استانداری استان لوازم بازی از قبیل سرسره، تاب و… در منطقه‌ای در کنار روستا نصب شده و کودکان این روستا با داشتن هیجان زیاد در هنگام نصب این لوازم مشغول به بازی با لوازم بازی پارکی شدند و برای اولین‌بار اوج شادی و لذت با لوازم بازی پارکی در کنار دوستان خود را تجربه کردند. کودکان

کودکان روستا آنقدر هیجان دارند و خوشحال هستند که به نظر می‌رسد بهترین لحظه زندگیی‌شان را در حال گذراندن هستند. خنده، جیغ، فریاد، شادی از نمونه کارهایی است که کودکان روستای نصیر آباد برای بیان خوشحالی خود نشان می دهند.

علی یکی از کودکان خرسال روستا است که آنقدر هیجان دارد که نمی‌داند که با کدام وسیله بازی، بازی کند و هر لحظه به هر طرفی می‌دود و هر لحظه با هیجان به سمت وسایل بازی می‌رود و آنقدر هیجان دارد که به مدت کم از هر وسیله بازی استفاده می کند و سراغ دیگر وسیله بازی می‌رود، در حالی که نفس نفس می‌زند می‌گوید: “خیلی خوشحالم” و دوباره با سرعت به سمت وسایل بازی می‌رود.

مهدی دیگر کودک روستا است که در این رابطه می‌گوید: برای اولین بار است که وسایل بازی پارکی را می‌بینم و استفاده می‌کنم و از اینکه در کنار خانه‌مان در روستا صاحب پارک بازی شده‌ام بسیار خوشحالم.

راضیه یکی از دختران خردسال است که به همراه دیگر دوستان خود سوار چرخ الفلک شده و شعر “چرخ چرخ. چرخ. چرخ. عباسی. خدا منو نندازی” با صدای بلند فریاد می‌زد و دیگر دوستان او نیز بازگو می‌کنند.

صحنه های زیبا از بازی کودکان این روستا و شادی و لذب بردن این کودکان به نظر می‌رسد بهترین صحنه‌های زندگی باشند که این کودکان به آرزوی چندین ساله خود رسیده‌اند.

دهیار روستا در حالی که که مشغول به درست کردن سیمان برای نصب دیگر وسایل بازی بود به خبرنگار مهر گفت: روستای نصیرآباد یکی از روستاهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است که همچنان دارای محرومیت است. کودکان

احمدرضا اسکندری عنوان کرد: نام این پارک بازی را بوستان نشاط گذاشته‌ایم تا محلی برای ایجاد نشاط و شادی در بین اهالی روستا باشد.

وی گفت: برای احداث این پارک ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و این اعتبار از اعتبارات دهیاری با مصوبه اعضای شورا بوده است.

وی عنوان کرد: در آینده نزدیک یک حصار اطراف این بوستان می‌کشیم و آن را از مزارع کشاورزی جدا می‌کنیم و همچنین برنامه ما این است که یک میدان والیبال و یک میدان بسکتبال در مجموعه این بوستان احداث کنیم.

روستای نصیرآباد از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری اسنت که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.