ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سه کیلومتر تا عمق محرومیت

آب شرب گازوییلی و مدرسه پیش ساخته “نو بنیاد”

شهروندان:
در سه کیلومتری شهر ساری مرکز مازندران، روستایی واقع شده که به رغم فاصله کم، محرومیت در آن موج می زند و آب شرب اهالی بوی گازوئیل می دهد و در نوبنیاد باید نگاه ویزه مسئولان از نو، بنیان نهاده شود.

محرومیتبه گزارش مهر، نبود خانه بهداشت، نداشتن آب شرب مناسب، حضور و جولان افراد بزهکار، بیکاری جوانان، نداشتن مدرسه راهنمایی و … از جمله مشکلات این روستای چسبیده به مرکز مازندران است.

در یک هفته اخیر برای کاهش جرم و آسیبهای اجتماعی، طرح پاکساز ی مناطق آلوده روستای نو بنیاد از سوی نیروی انتظامی اجرای شده است که به گفته اهالی، اجرای این طرح در ارتقا و افزایش امنیت تاثیر بسزایی داشته است.

آرامش به نوبنیاد برگشت

علیرضا اصغری، دهیار منطقه نوبنیاد در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز امیدواری از اجرای طرح پاکسازی مناطق آبوده از سوی نیروی انتظامی در این منطقه به موقعیت جغرافیائی نوبنیاد ساری اشاره کرد گفت: این منطقه از شمال به اتوبان، جنوب به روستای رودپشت، از شرق کوی صاحب الزمان و غرب نیز به شهرک فرهنگیان متصل است.

دهیار منطقه نوبنیاد ساری گفت: خانه های متروکه و نیمه تخریب اینجا پاتوقی برای مراجعه کنندگان ولگرد شده بود که اکنون بعد از انجام طرح پاکسازی و حضور ماموران نیروی انتظامی آرامش به منطقه برگشته و انتقال مرکز دی آی سی نیز در دستور کار قرار دارد.

جولان سارقان حرفه ای

اصغری گفت: نوبنیاد بالغ بر ۲۰۰ خانوار دارد که قبل از اجرای طرح پاکسازی، خانوارهای این منطقه پس از ساعت ۱۱شب شاهد حضور سارقان حرفه ای بودند که سیم های برق را قطع می کردند که در یک هفته اخیر از این سرقتها خبری نیست.

بیکاری مشکل بزرگ اهالی

دهیار نوبنیاد ساری، با اشاره به اینکه نه تنها وجود ارازل و اوباش درد مردم منطقه است افزود: معضل بزرگ، درآمد این مردم است که اکثر انها شغل ثابتی نداشته و کارگران فصلی بوده که بیشتر روزهای سال را بیکار هستند.

سید فاطمه حسینی همسر شهید و عضو شورای اسلامی نوبنیاد که به گفته خودش ۱۶ سال در این منطقه زندگی می کند، نیز گفت: با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده، امنیت در این شهرک برقرار شده و قاچاقچیان از این منطقه کوچانده شده اند.

عضو شورای اسلامی نوبنیاد ساری، با اشاره به اینکه افراد خلافکار و شرور تاکنون در برابر پافشاری او در اجرای امنیت تهدیدهای زیادی انجام دادند، بیان داشت: زمین های خالی که در نوبنیاد است پاتوق افراد خلافکار شده بود که به حمد خدا این مشکلات که همگی سبب نا امنی، تشویش و آزار و اذیت اهالی می شد برطرف شد.

آب شرب نوبنیاد از چاه بوده و بوی گازوئیل دارد

یکی دیگر از اهالی منطقه که خود را حاج منصور آهنگری و عضو شورای اسلامی معرفی می کند به خبرنگار مهر می گوید: مشکلات اینجا زیاد است و ما می خواهیم مسائل به گوش مسئولان برسد.

وی با اشاره به پیش ساخته بودن مدرسه ابتدایی می گوید: به دلیل نبود مدرسه راهنمایی، فرزندانمان به قسمت شمالی اتوبان می روند و با اینکه زمینی برای ورزشی اختصاص داده شد ولی دریغ از اینکه بچه های ما سالن مناسب ورزشی داشته باشند .

آب شرب بوی گازوییل می دهد

آهنگری با بیان اینکه نبود خانه بهداشت و آب آشامیدنی مناسب از مشکلات این منطقه به شمار می آید افزود: آب شرب اینجا بوی گازوئیل دارد و تنها ۳ کیلومتر با ساری فاصله داریم و این در صورتی است که از آب چاه استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: نیازمند توجه بیشتر به این منطقه در خصوص آسفالت ورودی به نوبنیاد، تامین آب شرب و خانه بهداشت و … هستیم.

یکی از جوانان نوبنیاد نیز می گوید: امنیت و سالم بودن محل زندگی بسیار خوب و عالی است ولی بیکاری جوانان معضلی است که خود سبب ایجاد خلاف می شود.

ناجا در ارتقاء امنیت اجتماعی از بهترین امکانات برخوردار است

فرمانده انتظامی مازندران نیز درباره اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده نو بنیاد ،با بیان اینکه پلیس از نظر نیروی انسانی ، تجهیزات وامکانات در حد بالایی است افزود: در جهت ارتقا امنیت اجتماعی ناجا از بهترین امکانات و نیرو استفاده کرده و خلافکارانی که موجب سلب آسایش می شوند در جای خود خواهد نشاند.

سردار مسعود جعفری نسب با بیان اینکه نیروی انتظامی استان مازندران با افراد شرور و افرادی که به روی مردم قداره و اسلحه می کشد برخورد سختی خواهد اظهار کرد: طرح پاکسازی منطقه نوبنیاد ساری را با هدف ساماندهی قاچاقچیان و اراذل و اوباش و برگشت آنها به کانون گرم خانواده و نیز با هدف کم کردن آزارو اذیت از سوی ولگردان به مردم دانست.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان کوتاهی توانستیم ارامش را در این منطقه برقرار کنیم گفت: برخورد با افراد خلافکار به صورت جدی در دستور کار نیروی انتظامی استان است.

مازندران برای اوباش ناامن می شود

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با یادآوری اینکه منطقه نوبنیاد ساری ، به مدت ۳۰سال غرق در آلودگی به مواد مخدر و هنجارشکنی بوده است، گفت: این طرح مقطعی نبوده بلکه تا زمانیکه من در مازندران هستم اراذل و اوباش ارامش ندارند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح پاکسازی در منطقه نوبنیاد به مانند عمل جراحی قلبی است که تا پیدا کردن شاهرگ های اصلی و درمان قطعی ادامه دارد بیان داشت: امروز در رسیدن به امنیت اجتماعی منطقه سعی بر ایجاد فضای امنیتی نداشته و با همکاری دهیاری و اعضای شورای محله نوبنیاد و اهالی (خواستار امنیت) به این هدف می رسیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران، خطاب به دهیار نوبنیاد گفت: به قولی که به مردم اینجا جهت برقراری امنیت دادیم پایبند هستیم و تا حکمفرما شدن امنیت واقعی، در این منطقه حضور خواهیم یافت.

سردار جعفری نسب در پایان با تاکید بر اینکه پاکسازی منطقه ای پر خطر و آلوده ای چون نوبنیاد در مدت زمان کوتاهی انجام شد بیان داشت: برقراری امنیت اجتماعی در دیگر مناطق با درصد آلودگی کمتر راحت تر و ساده تر انجام می شود.