ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس پلیس راهور:

میانگین سرعت رانندگان ایرانی کاهش یافت

رئیس پلیس راهور ناجا درباره اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه به رانندگان جهت اخذ گواهینامه، گفت: اگر کارشناسان تشخیص دهند که این کار باید انجام شود، ما پیگیری می‌کنیم ولی در بسیاری از شرایط دخالت مردم باعث صدمات بیشتر به مجروحان می‌شود.

سردار اسکندر مؤمنی در چهارمین گردهمایی بین‌المللی راه‌ها و دومین گردهمایی بین‌المللی نوروتروما با اشاره به کاهش سرعت در جاده‌های کشور به ٨١ کیلومتر همچنین گفت: در سال‌جاری ۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور زیر پوشش سیستم نظارت الکترونیکی قرار گرفته و براساس توافق قرار است ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش دوربین قرار بگیرند.

دکتر «علی گرجی» رئیس این گردهمایی و مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب نیز در این همایش با اشاره به کاهش شش درصدی آمار کشته‌شدگان حوادث در سال‌جاری گفت: ۵۰ درصد از کشته‌شدگان حوادث در مسیر یا در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که با پیوند دستگاه‌های مرتبط درصدد کاهش این آمار هستیم.

گرجی تأکید کرد: پزشکان توجهی به سوانح رانندگی نداشته و ارتباطی که باید بین امداد و نجات، جامعه پزشکی و پلیس راهور باشد، وجود ندارد.

در ادامه این مراسم دکتر پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان خاتم الانبیا اظهار کرد: هزینه‌ای که جامعه برای درمان ناشی از تصادفات می‌پردازد بسیار بیشتر از هزینه‌ای‌ است که باید برای آموزش و فرهنگسازی قرار دهد.

وی در مورد شرایط پزشکی تروما در ایران اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر در کشور به آن نیاز داریم وجود تیم تخصصی تروماست. این تیم در حد استانداردهای جهانی نیست.

روزنامه ایران

  بدون برچسب