ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

پنج هزار دهیار زن در کشور فعال هستند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هم اکنون در 31 هزار و 200 روستای کشور، پنج هزار دهیار زن فعال هستند.

محسن کوشش تبار روز یکشبنه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا در بندردیر استان بوشهر افزود : ۶۵ درصد از دهیاران سراسرکشور از مدارج علمی و دانشگاهی برخوردارهستند.

وی با اشاره به اولویت حوزه معاونت امور دهیاری ها درسال جاری اضافه کرد: مهم ترین اولویت حوزه امور دهیاری های کشور ساماندهی نظام مالی و نظام سرمایه گذاری در حوزه دهیاری ها است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشورافزود: تقویت نظام امور سلامت اداری در روستاها، نظارت برساخت وساز دهیاری ها و نظارت برعملکرد شرکت های تعاونی روستایی از دیگر برنامه های جدی حوزه معاونت امور دهیاری ها در سال جاری است.

وی اظهارکرد: مهم ترین دغدغه ای که وجود دارد، حل معضل پسماندهاست که دربوشهر وهفت استان دیگر با آن روبروهستیم و برای حل آن به طور جد برنامه ریزی کرده ایم.

کوشش تبار با اشاره به سهم اعتبارات توسعه ای روستاها در سال گذشته بیان کرد: با عنایت دولت تدبیر و امید اعتبارات سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۲۷ درصد افزایش داشته است که این اعتبارات برای اجرای پروژه های عمرانی توسط دهیاری ها در روستاها اجراشده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سال گذشته از بند ‘ح’ شش هزار میلیارد ریال از محل عوارض درحوزه شهری و روستایی اختصاص یافت که برای تامین و توزیع ماشین آلات و اجرای پروژه های مساله محور هزینه شده است.

کوشش تبار افزود: درسال جاری از محل این بند هفت هزار میلیاردریال اختصاص یافته است که ۳۰ درصد این اعتبار در اختیار دهیاری ها قرارمی می گیرد.

وی هدف از بازدید خود از استان بوشهر نشست با دهیاران و بررسی مسائل و مشکلات حوزه کاری آنان دانست و گفت: دراین دیدار و بازدیدها با پیشنهادها و مشکلات دهیاران آشنا و برای حل آنها برنامه ریزی می کنیم.